Kundservicemedarbetare till Futur Pension i Stockholm!

Kundservicemedarbetare till Futur Pension i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

OM FUTUR PENSION

Futur Pension är ett svenskt försäkringsbolag som erbjuder privatpersoner och företag helhetslösningar inom tjänstepension, kapitalförsäkring, privatpension och livförsäkring.

Vi bildades 1999 av det danska Danica Pension som i sin tur grundades 1842. Vi kan därmed kombinera lång försäkringstradition med ett nytt, modernt arbetssätt och en kostnadseffektiv administration. Fram till och med 2019 verkade vi under namnet Danica Pension. 2020 bytte vi ägare och därmed också namn, till Futur Pension och är ett av de ledande försäkringsbolagen i Sverige.

Få yrken ger erfarenheter som gynnar din karriär på samma sätt som kundservice. Genom att jobba med kundrelationer tränar du upp färdigheter som hjälper dig framåt, men se upp, risken finns att du tycker det är så roligt att du stannar! Gillar du även ekonomi och vikten av långsiktiga försäkringar, läs vidare!

OM TJÄNSTEN

Avdelningen består i dagsläget av fem medarbetare som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon och mail. Avdelningen har en stor gemenskapskänsla där man dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll som kundservicemedarbetare.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och kommunicerar med rådgivare, assistenter och slutkunder kring Futurs produkter, tjänster och stödjande administrativa processer.

Du kommer att ansvara för att ge en positiv kundupplevelse och vara väl förtrogen med både interna CRM system och externa stödsystem eller plattformar för information om försäkringar. Du får ansvar för vissa administrativa moment i kundärenden och ska säkerställa att dokumentationen är korrekt enligt aktuella regelverk, interna rutiner och processer.

VEM ÄR DU?

Vi tror du gillar att jobba med människor, du kanske har jobbat med kundservice eller i en annan serviceroll där du hjälpt och väglett kunder? Du kan ha erfarenhet inom kundtjänst, rådgivning eller kanske andra serviceyrken med kund i fokus.

VI SÖKER DIG SOM

• Talar och skriver flytande svenska
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• Har en god datorvana
• Har erfarenhet av kundbemötande/serviceyrke

För att passa i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du har följande egenskaper:

• Vill ge alla kunder en bra kundresa
• Gillar att jobba i ett team och är flexibel med att stötta kollegor i andra avdelningar
• Är nyfiken och har lätt att lära, gärna med ett intresse för ekonomi
• Är en problemlösare med helhetssyn



PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning
Lön: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.

KONTAKT

För mer information om tjänsten kontakta rekrytering@workz.se, observera att vi inte tar emot ansökningar per epost. Rekryteringsprocessen hanteras av Workz Sweden och Futur Pensions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Workz Sweden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


6 december 2022