OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ny medarbetare till vår Kundservice
Gateau är Sveriges äldsta hantverksbageri där bröd och bakverk säljs via egna butiker samt utvalda återförsäljare. Vi har verksamhet i Stockholm, Göteborg samt i Skåneregionen. Vi befinner oss i en stark expansionsperiod och har nu totalt 30 egna butiker. Sedan 2011 ingår Gateau i Fazer Sweden AB.
Som ansvarig för Kundservice hos oss kommer du att vara länken mellan alla parter som är involverade i beställningsprocessen. Detta innebär att praktiskt hantera ordermottagning för att därefter säkerställa leverans av produkter samt uppföljning av bl.a. klagomål, betalningsfrågor, fraktkrav etc. Denna position kräver att du som person är serviceinriktad och är duktig på att samarbeta med alla runt omkring dig, inom försäljningsavdelningen och med andra avdelningar inom företaget samt ut mot våra kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Daglig kundkontakt via telefon och mail
• Ansvar för orderhantering samt uppföljning mot befintliga samt nya kunder
• Vara lösningsorienterad och proaktiv när det uppstår problem med leveranser mot kund
• Ta emot och behandla klagomål och leveransproblem som ibland uppstår med kort varsel
• Initiera kundaktiviteter för att utveckla och öka försäljning hos våra kunder
• Produktsupport mot kund, både interna och externa
• Driva projekt för att effektivisera och förbättra vår kundservice
• Omförhandling av befintliga priser och avtal mot kunder
• Bra samarbete med finansavdelning så att betalningar är korrekta och fakturering fungerar smidigt
• Samarbete med andra avdelningar inom företaget för att säkerställa kontinuerlig förbättring av våra processer
• Bygga bra relationer mot samtliga kunder och medarbetare
Krav
• Lösningsorienterad med en god prioriteringsförmåga
• Duktig på siffror
• Bra på kommunikation, både skriftlig och muntlig
• Kan arbeta under stress samtidigt som du uppfyller kvalitetskrav och överenskomna mål
• Alltid prioritera våra kunder och känna ett personligt ansvar när det gäller att lösa kundernas problem
• 1–2 års erfarenhet från kundservicearbete
• Bra kunskap om MS Office (Word, Excel, Outlook)
• Gymnasieutbildning
• Du behärskar engelska i tal och skrift
Vem är du?
Du är service orienterad och effektiv. Duktig på att hantera stress och snabb på att skaffa dig ny kunskap. Du vill jobba i ett företag som förändras och växer, där nya saker händer varje dag. Du är positiv och brinner för dina kunder. Du är van vid högt tempo och har jobbat inom ett serviceyrke tidigare. Du gillar definitivt att ha många bollar i luften.
Låter det här som något för dig? Sista ansökningsdag är den 11 januari, 2019. Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat så sök idag! Vi ser gärna att du skickar in din CV på engelska.
Detta är ett 12-månaders vikariat med möjlighet till förlängning.
Om Gateau
Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Gateau driver brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina surdegsbröd som bakas i stenugnar samt kaffebröd och konditorivaror. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, knäckebröd och müsli. Gateau har idag 450 anställda med 22 butiker i Stockholm, 8 butiker i Skåneregionen, 4 butiker i Göteborg samt 15 butiker i Helsingfors. Gateau är sedan 2011 en del av Fazer Group. Se också: www.gateau.se
Fazer koncernen
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, vegetabiliska måltider och mjölkfria produkter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Vi har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är Mat med mening. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.
Vi skapar smakupplevelser
Kontaktpersoner på detta företaget
Bagerichef Martin Nilsson
0730-275575
Produktionsansvarig Pernilla Franck
0709-98 94 92
Pernilla Frank