OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Setra, Sveriges största träindustriföretag, erbjuder träbaserade produkter och lösningar till bygghandel och industriella kunder.Koncernen har 1400 anställda och omsätter ca 6 miljarder kronor - varav ungefär 55 procent avser export till främst Storbritannien, Danmark, Tyskland, Spanien, Norge och Japan.Setra driver 19 produktionsenheter i Sverige för tillverkning av bland annat sågade trävaror, panel, list, golv och limträ.Setras industriella byggsystem heter Trälyftet.Setra har ca 2400 aktieägare varav de största är Sveaskog AB (50%), Skogsägarna Mellanskog ekonomisk förening (26%) och LRF, Lantbrukarnas Ekonomi AB (22%).Övriga aktieägare har tillsammans ca 2 procent av aktierna.Läs gärna mer på www.setragroup.se Till vår samlokaliserade kundsupport i Gävle söker vi kundservicemedarbetare, att arbeta inom något av träaffärens fyra kundsegment.Gruppen du kommer att ingå i består av ca 5-10 medarbetare, vilka har som huvudansvar att uppfylla och verkställa vad Setra har åtagit sig i affärskontrakt.Kundservice är den sammanhållande länken mellan det operativa flödet från produktion till kund. Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat: - Försäljningsadministration såsom ordermottagning, kontraktshantering, avrop, lastordrar, leveransbevakning, dokumenthantering och fakturahantering.- Att se till att leveranser genomförs i enlighet med kontrakt när det gäller volym, kvalitet, leveransvillkor och betalningsvillkor.- Leveransplanering/beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av logistikfunktionen.- Att vara uppdaterad på status i produktionen och i god tid ge signaler till marknadsorganisationen om avvikelser och förseningar.- Dagliga kontakter med våra försäljningskontor i Europa och Asien. Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande.Har du erfarenhet från produktordermottagning eller annat arbete med inslag av produktförsäljning och kundkontakt ser vi det som meriterande.Du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift och flerspråkighet är önskvärt då arbetet innebär många internationella kontakter.Du ska ha goda datorkunskaper och gärna även ha erfarenhet av systemen Movex eller Timberbase, som vi arbetar med på kundservice. Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete, med kundens behov i centrum.Du har ett professionellt och engagerat bemötande med god förmåga att planera och administrera ditt arbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Löfrgen
Eva Boije
Olof Johansson
Fredrik Löfgren