Kundservicemedarbetare till GodEl i Sundbyberg, start omgående!

Kundservicemedarbetare till GodEl i Sundbyberg, start omgående!

Arbetsbeskrivning

GodEl, Sveriges mest hållbara elbolag, söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa mot en bättre morgondag! Hit välkomnas du i rollen som kundservicemedarbetare tillsammans med ett dedikerat team som alla strävar efter att skapa en WOW-upplevelse för kunderna via både telefon, mail och chatt.

GodEl är inte ett helt vanligt elbolag utan ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som startar företag där vinsten gå till välgörande organisationer. Hittills har de genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen med flera. All el som de säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är deras el dessutom helt klimatpositiv. Det betyder att de klimatkompenserar allt till 110 %, från de ekologiska bananerna på kontoret till kundernas laddning av mobilen.

Primära arbetsuppgifter:
-Hantera kundärenden via telefon, mail och chatt.
-Informera och rådgöra med kunder gällande deras elavtal.
-Jobba mot att skapa en effektiv kundhantering med hög kundnöjdhet.



Vi söker dig som:
-Har tidigare erfarenhet av att jobba med kundservice (eller motsvarande) där du använt telefon som verktyg.
-Pratar och skriver flytande på både svenska och engelska (kan du fler språk är det meriterande).
-Har en avslutad gymnasieexamen eller motsvarande.
-Vill vara en del av ett företag som gör världen bättre varje dag.
-Är en hejare på att skapa WOW-upplevelser eftersom du har en förmåga att charma kunder i både tal och skrift.
-Trivs att arbeta mot uppsatta mål inom kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet.
-Har erfarenhet av att jobba med Officepaketet.
-Erfarenhet från elbranschen är meriterande men inte ett krav.

Som anställd hos GodEl:
-Blir du en del av Sveriges första klimatpositiva elbolag som skänker hela vinsten till välgörenhet.
-Får du hänga i The Good Force House, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
-Tar du hand om Sveriges nöjdaste el-kunder (enligt SIFO).
-Följer du med på en spännande resa när de vänder upp och ner på elmarknaden.

Praktisk information
Start: Omgående (eller enligt överenskommelse).
Omfattning: Heltid. Arbetstider:
Kundservice har öppet 8-18. Schemalagd arbetstid som varierar mellan 8-17 och 9-18. Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Plats: Sundbyberg.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar GodEl med The Wofi. Frågor gällande tjänsten välkomnas till ansvarig rekryterare Moa på 079 313 60 10 på moa@thewofi.se . Vi kommer att selektera ansökningar löpande och ber dig därför visa ditt intresse för tjänsten redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2020
  • Ansök senast: 25 juni 2020

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024