Kundservicemedarbetare till Handelsbanken

Kundservicemedarbetare till Handelsbanken

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som kundservicemedarbetare arbetar du med att ge Handelsbankens kunder stöd och hjälp via telefon. Du startar med att hjälpa bankens kunder med tekniska frågor och självbetjäningstjänster. Med andra ord så är guidning och utbildning av Handelsbankens kunder i digitala miljöer och verktyg en viktig del av ditt arbete. Under resans gång kan du bli aktuell för att få möjligheten att utvecklas inom exempelvis privat- och företagsaffären eller kredithantering.

Under dina första två veckor kommer du genomgå en introduktionsutbildning där ni tillsammans går igenom olika banksystem, vilka mandat du har att arbeta med samt även Handelsbankens kultur. Under utbildningsperioden kan du behöva resa till någon av våra andra verksamhetsorter.

Tjänsten är på heltid och är främst förlagd dagtid måndag till fredag men tjänsten innefattar även viss tjänstgöring kvällar och helger.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.



Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker efter dig som har ett genuint intresse av att hjälpa människor. Du trivs med att tala i telefon och ser varje kundmöte som unikt. Vi tror att du är en lagspelare som motiveras av att alltid överträffa kundens förväntningar. För att trivas i rollen så tror vi att du är en fena på kommunikation och brinner för att göra en hållbar affär. Du har ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på den här tjänsten.

Vi ser gärna att du:

- Har en Universitets/Högskole-utbildning inom ekonomi alternativ annan relevant utbildning.
- Erfarenhet från att ha arbetat med service (gärna via telefon).
- Meriterande om du har erfarenhet från bank/finans/försäkring.
- Meriterande om du sedan tidigare har Swedsecs bolånelicens och/eller Investeringsrådgivning.
- Krav att ha goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift.
- Andra språkkunskaper är meriterande.


Om Handelsbanken
Vi gillar den personliga kontakten människor emellan. Våra goda relationer är grunden till att vi fortsätter vara en stabil bank år efter år. Vi tycker helt enkelt att det är kul att möta kunder och göra dem nöjda. Därför ser vi till att finnas där kunderna finns, nära deras vardag och verklighet. Hos oss är kundmötet i fokus oavsett om det äger rum på bankkontoret eller på distans. Vi vill erbjuda våra kunder vad de efterfrågar på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. Vi är en bank med många möjligheter, både för dig som kund och som medarbetare.

Handelsbanken personlig service dygnet runt - är bankens avdelning för kundmöten på distans. Vi är de svenska bankkontorens förlängda arm och förvaltar det förtroende kontoren byggt upp med sina kunder. Handelsbanken personlig service dygnet runt består av ca 300 medarbetare som via främst telefon, men även via andra kommunikationskanaler som exempelvis mail, chatt och sociala medier möter 100 000 kunder varje månad. Här ger vi även investeringsrådgivning via telefon samt handlägger krediter som kortkrediter, privatlån och bolånelöften. Här hanteras även Handelsbankens Facebook- och Twitter-konton. Vi ansvarar också för bankens huvudväxel.

På Handelsbanken personlig service dygnet runt har vi, precis som namnet säger, personal på plats 24/7/365. Särskild personal arbetar natt. Arbetstiderna i denna tjänst är i huvudsak förlagda till dagtid men även kvälls- och helgarbete förekommer. Som medarbetare hos oss har du möjlighet att i viss mån påverka ditt schema.

Vår verksamhet finns i Linköping, Stockholm, Göteborg, Örebro, Malmö, Umeå, Luleå, Sundsvall och Skellefteå. Dessa tjänster är placerade i centrala Stockholm.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Julia Strömberg, julia.stromberg@amendo.se

Då tjänsterna ska tillsättas med kort varsel träffar vi kandidater löpande och du är varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

boff

LI-EG1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2022

Liknande jobb