OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en av Nordens ledande e-handelsföretag inom möbler och inredning och ansluta till ett framgångsrikt team med duktiga och engagerade medarbetare? Brinner du för kundkontakt och vill överträffa kundens förväntningar? Just nu söker vi på Manpower kundservicemedarbetare till Home Furnishing Nordic i Helsingborg!
Om tjänsten
Som en del av vårt kundserviceteam kommer du att jobba med varumärkena Trademax, Chilli, och Furniturebox. Du jobbar i ett team tillsammans med drivna och engagerade kollegor där din främsta arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder genom att besvara inkommande samtal och mail gällande bl a produktfrågor, leveranser, returer, orderläggning och reklamationer.
För att lösa olika frågeställningar kommer du att ha kontakt med interna och externa partners, så som våra leverantörer, transportörer och våra interna avdelningar. Du är därmed en viktig nyckelspelare för att i slutändan ge ett professionellt och positivt bemötande till våra kunder.
Om dig
Som person älskar du att överträffa kundens förväntningar genom att vara positiv, kommunikativ och lösningsinriktad. Vidare gillar du både tempo och puls. I vår verksamhet har vi flera perioder med hög belastning och stor mängd inkommande kontakter. Det är viktigt att vara stresstålig och ha förmågan att prioritera när det är mycket att göra. Vi ser att du är produktiv i ditt arbete, fokuserad och har förmåga att navigera dig i olika datorsystem på ett strukturerat sätt.
Vi önskar att du som person trivs med att arbeta självständigt och är trygg med att ta egna initiativ för att kunna ta beslut i olika kundärenden.
För personlig utveckling arbetar vi regelbundet med feedbacksamtal där vi följer upp prestation och mål på individ- och gruppnivå. Vi finner det därför att du av naturen tycker att det är inspirerande att bli uppföljd på t ex effektivitet och kundnöjdhet för att utvecklas i din roll.
Dina kvalifikationer
Du har avslutad gymnasieutbildning och har några års arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Stor vana av att arbeta med dator och telefon är ett krav för tjänsten, då det är dina huvudsakliga arbetsredskap.
Du ska ha tidigare erfarenhet av kundkontakt, kundservice och/eller callcenterverksamhet. Har du arbetat med reklamationsärenden, är det en stor fördel och meriterande vid ansökan.
Du som söker har förmåga att hantera många olika uppgifter och samtidigt vara både kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du arbetar självständigt och har god struktur i ditt arbete. Vi söker dig som är serviceorienterad och en god kommunikatör i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Därtill trivs du med variation och stundvis högt tempo i ditt arbete.
Övrigt
För en anställning i vårt kundserviceteam kommer du inledningsvis få en grundläggande introduktionsutbildning där du får de bästa förutsättningarna för att lära dig våra system, rutiner, sortiment och arbetsprocesser.
Tjänsterna är på heltid och du är placerad på vårt huvudkontor på Strandbadsvägen 19C i Helsingborg. Arbetstiderna är i dagsläget förlagda på vardagar kl 8-17. Det går att pendla kollektivt med busshållplats nära arbetsplatsen, respektive närliggande tågstation på kort gångavstånd.
Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om företaget
Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom BHG Group. Inom Home Furnishing Nordic ingår många online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. BHG Group är en dynamisk och snabbväxande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. År 2022 omsatte BHG Group 13 miljarder och har ca 2500 anställda. Koncernen växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.