Kundservicemedarbetare till Helsingborgshem!

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

För uppdrag på minst 1 år söker vi en erfaren och serviceminded kundservicemedarbetare till Helsingborgshem! Tillsättning sker i början av maj.

Om företaget

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 11 800 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 10 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Mer om tjänsten

Kundserviceavdelningen är hyresgästernas primära kontaktväg för felanmälningar, uppsägning av bostad samt allmänna frågor kring kösystem, sitt boende och bostadsområde. Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att kunden får ett välkomnande, professionellt och positivt bemötande.

Dina arbetsuppgifter:
- Besvara allmänna frågor från kunderna kring vad som händer i deras fastigheter och området
- Hantera inkommande felanmälningar från kunder och boka ut reparatör
- Ansvara för felanmälningar via webb och att dessa återkopplas
- Diverse administrativa uppgifter såsom omskrivning av kontrakt och arkivering
- Backup till reception och växel

Din profil

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens och gärna någon vidare utbildning riktad mot service eller fastighetsbranschen. Krav för tjänsten är tidigare erfarenhet från kundservice över telefon. Vidare krav är god datorvana samt fullgod svenska respektive engelska i tal och skrift. Tredjespråk är meriterande likväl som erfarenhet av något kundstödsystem. En god teknisk förståelse och/eller ett intresse för fastighetsbranschen är värdefullt.

Som person är du otroligt serviceminded, snabbtänkt och kommunikativ. Du är trygg med telefonen och datorn som närmsta verktyg och har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat även under högt tempo. Du är självgående med förmåga att prioritera och fatta beslut samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team med utbyte av såväl kunskap som glädje och energi.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Kandidatansvarig Jenny Persson på 042-176608 alternativt jenny.persson@dreamwork.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 7 april 2015

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024