Kundservicemedarbetare till Husqvarna Group

Arbetsbeskrivning

Är du en person som får energi av kundkontakter och som trivs med ett varierat arbete? Tycker du det är intressant att utvecklande att vi sidan om telefon – och mailsupport periodvis även få möjlighet att besöka kunden på plats och hålla i utbildningar för att öka servicegraden? Husqvarna AB behöver nu förstärka sin organisation med ytterligare en engagerad och serviceinriktad kundservicemedarbetare.

Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2014 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 anställda i 40 länder. Läs mer påwww.husqvarna.se

Så ser din arbetsdag ut?

Som Kundservicemedarbetare ingår du i Husqvarnas Svenska After Sales organisation vars uppdrag är att säkerställa att företagets kunder och återförsäljare får den bästa tänkbara service i både tekniska och kommersiella frågor. För en effektiv hantering av kunderna så ansvarar varje kundservicemedarbetare för ett specifikt kundsegment. Avdelningen äger dock samtliga kunder/återförsäljare och hjälper varandra vid behov med alla sorters kundärenden.
Vi söker nu ytterligare en medarbetare till vår kundtjänstavdelning. Order – och leveransbevakning, reklamationshantering, avtalhantering och rådgivning gällande produkter och varumärken är arbetsuppgifter som är centrala i tjänsten. I din roll är du även en kontaktperson gentemot fältsäljarna och du samarbetar även tätt med serviceavdelningen, ekonomi och marknad. Under högsäsong är trycket på avdelningen stundtals mycket hårt och då sker kontakten med kund främst via mail och telefon. Under vinterhalvåret arbetar vi proaktivt för att stärka samarbetet med våra kunder.

Vem trivs här?

Vi ser gärna att du som söker har åtminstone ett par års erfarenhet från kvalificerat kundservicearbete och är bekant med avtalshantering. Du är van vid att hantera kunder med höga krav på en snabb ärendehantering och du är duktig på att lyssna in kunden och ställa rätt frågor. Kommunikation är A och O för att lyckas i rollen och du lägger stor vikt vid att ge tydliga svar och återkoppla till kunden inom den överenskomna tidsramen. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Ett stort intresse för teknik är en klar fördel och du är mån om att hålla dig uppdaterad på vad som händer inom den tekniska utvecklingen. Under högsäsong är trycket på avdelningen mycket hårt. Att kunna fokusera under stress och vara noggrann är personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett roligt och dynamiskt arbete i där din insats är mycket värdefull för Husqvarnas fortsatta försäljningsframgångar.

Är du intresserad?

Urval sker löpande så ansök snarast möjligt, dock senast den 9/1 2017 Frågor angående tjänsten besvaras av Victoria.hammarstrom@badenochandclark.se 036-351034. Vi använder videointervjuer samt personlighets - och kapacitetstester i våra rekryteringsprocesser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024