OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Imperial Logistics är inne i en spännande fas och bygger för framtiden! De arbetar med fjärdepartslogistik (4PL) som hjälper kunder att leda och administrera logistiklösningar effektivt. Hos Imperial Logistics får du chansen att arbeta med logistiklösningar för världens mest expansiva företag som kunder. Det här är en tjänst för dig som älskar att ge professionell service och vill samarbeta med fantastiska kollegor för att hitta de bästa lösningarna för varje kund.
OM TJÄNSTEN
Imperial Logistics AB ingår i den Sydafrikanska IMPERIAL-koncernen som i som tur ägs av DP World. De samarbetar med några av världens mest expansiva företag som kunder, med globala och komplexa behov av strategiska logistiklösningar.
Med utsikt över glittrande Öresund i ett nyrenoverat, fräscht kontor med gång avstånd till både stan och god lunch hittar du 30 skickliga och erfarna medarbetare som utvecklar kundernas logistisk och är en givande strategisk partner. Kundtjänsteamet består idag av 10 personer, men ska förstärkas ytterligare med en serviceinriktad kollega som vill bli en del av den familjära stämningen som Imperial Logistics kan erbjuda.
ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en bred och utmanade roll på Imperial Logistics kundserviceavdelning. Du kommer exempelvis att:
* Bekräfta inkommande bokning inom avtalad ledtid
* Bokningshantering
* Säkerställa datakvaliteten på inkommande bokningar
* Granskning av tulldokument
* Upprättande av tullhandlingar för export och importklarering i förekommande fall
* Svara på frågor från kund/mottagarland/leverantör
* Arbete aktivt för att säkerställa en hög kundnöjdhet
* Utveckla och arbeta fram SOPer
* Tillsammans med närmsta chef genomföra processförbättringar
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från liknande arbete inom logistik och transport. Troligen arbetar du idag på ett transport- eller logistikbolags kundserviceavdelning.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
* Behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska
Som person är du:
* Ansvarstagande
* Uthållig
* Serviceinriktad
* Självgående
Övrig information
* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid med provanställning på 6 månader
* Placering: Skeppsgatan 19, Malmö
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Imperial Logistics här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231