Kundservicemedarbetare till Invacare

Kundservicemedarbetare till Invacare

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service, smarta lösningar och är tekniskt intresserad? Invacare är globalt marknadsledare inom medicintekniska hjälpmedel. Nu söker vi en engagerad och glad kollega till deras tekniska kundserviceavdelning i Spånga!

OM TJÄNSTEN
Som teknisk kundservicemedarbetare (b2b) kommer du att vara företagets ansiktet utåt och arbetar med kundärenden kopplade till ditt specifika produktområde, i detta fall avancerad teknisk medicinsk utrustning. Du kommer att ha en central position och fungerar som spindeln i nätet både internt och externt. I den här rollen har du daglig kontakt med såväl kunder som fabriker, samt en tät dialog med övriga funktioner inom organisationen.

Hos Invacare arbetar du med produkter som gör skillnad för dina medmänniskor. Att kunna leverera en hög nivå av service är en förutsättning för att bli framgångsrik i rollen, och du behöver vara lyhörd när det gäller att finna de bästa lösningarna för Invacares kunder. Du är en del av ett team som har roligt tillsammans och där du erbjuds en arbetsmiljö med högt i tak och många skratt.

Arbetstiderna är förlagda till kl. 08-17 och supporten har öppet till 16:30. Arbetet sker på plats på kontoret i Spånga.

Du erbjuds
- Ett utvecklande arbete med breda ansvarsområden
- En möjlighet att fördjupa din kunskap om medicintekniska produkter
- En trygg och stabil arbetsplats med ett tight team
- Parkeringsmöjligheter på plats

För att lyckas bra och trivas i rollen tror vi att du som söker är genuint serviceinriktad och tekniskt intresserad. Du tycker om att bygga relationer, är noggrann i ditt arbetssätt och har ett öga för detaljer. Du klarar även av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och är en problemlösare. Du gör dessutom gärna det lilla extra, både för kunder och kollegor och har en positiv och konstruktiv grundinställning till arbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av inkommande ärenden över telefon och mail
* Orderregistrering
* Hantering av reklamationer
* Produkt- och leveransfrågor
* Reservdelsbeställningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning
- Skriver och talar obehindrat både på svenska och engelska då språken kommer användas i det dagliga arbetet
- Har ett tekniskt intresse och/eller en teknisk bakgrund

Det är meriterande om du:
- Har tidigare arbetat med kundservice
- Har en eftergymnasial eller teknisk utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Kvalitetsmedveten
- Samarbets- och serviceinriktad
- Social, utåtriktad och kommunikativt skicklig
- Problemlösare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Invacare är världsledande tillverkare av hjälpmedel för människor med funktionsvariationer, med marknadsnärvaro i över 80 länder och fler än 6 000 medarbetare globalt. De arbetar aktivt med att utveckla och förbättra sina produkter och kundprocesser, allt med gemensamma målet att leverera bästa möjliga service. Stor del av Invacares produktion sker Sverige, och exporteras till i stort sett hela världen. De har mer än 50 år av svensk historia men grunden av det som idag är Invacare grundades i amerika redan 1885. Idag ligger huvudkontoret i Ohio och de största marknaderna är USA, Kanada, Europa, Australien och Japan. Invacare hämtar sitt namn från ”Innovation in healthcare”. Läs mer om Invacare här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 4 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Claims Agent

Claims Agent

6 oktober 2024

Resekoordinator

Resekoordinator

5 oktober 2024

Kundtjänst och produktinläggare

4 oktober 2024