Kundservicemedarbetare till Kone!

Kundservicemedarbetare till Kone!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

KONEs svenska historia går tillbaka ända till 1887 då den första hydrauliska personhissen installerades i Stockholm av Graham Brothers som senare kom att införlivas i KONE. I Sverige har KONE ca 1 000 medarbetare fördelade på 28 kontor över hela landet, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Huvudkontoret är beläget i Kista. Där sitter även vårt kundcenter som är bemannat dygnet runt, årets alla dagar - alltid tillgängligt med snabb hjälp och service.

Tillsammans med våra partners och kunder hjälper vi till att göra Sverige mer tillgängligt! Vi är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. Lika stolta är vi också över att få hjälpa tusentals bostadsrättsföreningar och fastighetsägare runt om i Sverige med planering, service, förebyggande underhåll och modernisering av deras utrustningar.

Din roll

Vi söker nu en engagerad och självgående kundservicemedarbetare till KONE. Som kundservicemedarbetare kommer du att vara en viktig länk mellan deras företagskunder, bostadsrättsföreningar och interna team. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att ta emot inkommande samtal och mejl samt hantera olika kundärenden. Ditt mål kommer vara att ge varje kund en positiv och smidig upplevelse genom att erbjuda effektiva lösningar och professionell service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ta emot inkommande samtal och mejl från KONEs företagskunder och bostadsrättsföreningar.

- Hantera och utreda olika kundärenden, inklusive faktura- och avtalsfrågor.

- Rapportera och dokumentera ärenden för korrekt uppföljning och beslut.

- Erbjuda professionell och effektiv service för att säkerställa kundnöjdhet.

- Samarbeta med interna team för att lösa ärenden och ge kunduppdateringar.

Din profil:

Vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av kundservice och hantering av kundärenden.

- Goda kunskaper i Office-paketet och förmåga att hantera datorbaserade system.

- Gymnasieutbildning som minst.

- Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift.

- Meriterande om du har erfarenhet av SAP-affärssystem och CRM Microsoft.

- Noggrann och självgående med god problemlösningsförmåga.

- Positiv och teamorienterad attityd.

Start: September 2023, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, kontorstider.
Placering: Kista.
Anställningsform: Tjänsten är konsultuppdrag på 12 månader vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos KONE.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2024

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024