Kundservicemedarbetare till koordinerande roll hos Kavo

Kundservicemedarbetare till koordinerande roll hos Kavo

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av service, administration och telefonsupport? Är du vidare van vid kundkontakt och brinner för att ge den bästa servicen? Nu finns chansen för dig att söka till rollen som kundservicemedarbetare till Kavo. Här välkomnas du till ett mindre team i en koordinerande och bred roll. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Kavo säljer, servar och installerar tandläkarutrustning/röntgenutrustning mot såväl privata som offentliga tandvårdskliniker i Sverige. De ingår i en amerikansk global koncern Envista och är ett av de största företagen i världen inom dental utrustning. Sverige är ett helägt dotterbolag med huvudkontor i Sollentuna, Stockholm med cirka 45 anställda. KaVo Scandinavia ansvarar för försäljning via återförsäljare i Norden och Baltikum, och direkt försäljning och service i Sverige. KaVo har en lång historia och är erkända för en god service och långsiktiga relationer mot sina kunder.

KaVo är ett stabilt företag med möjlighet för både personlig och professionell utveckling. De är stolta över att erbjuda tandvården utrustning med hög kvalitet och högklassig service, där kundservice är väldigt viktigt för företaget. Kavo strävar efter att efterleva sina värderingar: engagemang, kundfokus och gemenskap.

I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du främst mot tandläkarkliniker runt om i Sverige och ansvarar för att hantera inkommande ärenden via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter är att hitta rätt lösning till kunden och ansvarar för att kundens ärende blir löst på bästa sätt.

Du kommer att vara en del av vårt serviceteam där ni tillsammans ansvarar för att det administrativa arbetet blir utfört och att koordinering av serviceärenden sker på bästa sätt i hela Sverige. Du kommer att rapportera till servicechefen i Sverige, men kommer också att ha nära dialog med kunder, säljare och våra servicetekniker samt övriga medarbetare inom företaget.

ARBETSUPPGIFTER
- Administration, rapportering och dokumentera ärenden kopplat till service
- Administrera servicekontrakt (SLA) i affärssystem
- Fakturera slutförda serviceärenden
- Koordinering av serviceärenden
- Ge kunden en bra upplevelse i kontakten med KaVo

VI SÖKER DIG SOM
- 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en serviceroll
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering och administration
- Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper i Office-paketet
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Initiativtagande
* Hög samarbetsförmåga


Det är meriterande om har:


* Arbetat i MS Dynamics 365 CRM
* Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP
* Bakgrund eller utbildning inom tandvård


Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 38,5 h arbetsvecka

Placering: Sollentuna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kavos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024