Kundservicemedarbetare till kreditbolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du en fingertoppkänsla för service i toppklass och vill jobba i en organisation som genomsyras av samarbete och öppenhet? Har du dessutom ett intresse eller vill utvecklas inom finansbranschen? – Då är denna tjänst för dig!

Om rollen
Som Kundservicemedarbetare på Thorn Svenska AB kommer du jobba i ett tajt team som brinner för att bemöta kunder. Du kommer arbeta i företags firstline kundservice och ha en nära kontakt med företagets handläggare. Vi söker dig som trivs i ett arbete med mycket kundkontakt och är bra på att dokumentera information på ett enkelt och tydligt sätt.  I samförstånd med kunden hittar du bästa möjliga lösning för båda parter. Thorn erbjuder en roll med dynamiska arbetsuppgifter där du får möjlighet att utvecklas inom kundservice!

Om Thorn
Thorn Svenska AB är ett konsumentkreditinstitut som arbetar med privatlån till konsumenter under flera olika varumärken. Dessutom arbetar Thorn med försäljning och finansiering av hemelektronik och vitvaror och omsätter årligen omkring 200 miljoner kronor.

Thorn Svenska AB grundandes redan 1970 och är i dag en del av danska 3C Retail A/S – en ambitiös tillväxtkoncern med fler än 500 anställda i Norge, Sverige och Danmark, och en årlig omsättning på ca. 2 miljarder DKK. Bolaget har sitt säte i Solna och har ca 20 anställda.

Din profil
Vi söker dig som alltid strävar efter att leverera en service i toppklass och som alltid strävar efter att upprätthålla en hög kvalitet. Du kommer vara kundens första kontakt och det är därav viktigt att du är tydlig i både din muntliga och skriftliga kommunikation eftersom telefon och mail är dina främsta arbetsverktyg. Vi tror att du är duktig på att balansen mellan att vara empatisk men samtidigt har förmågan att ställa krav. Du tycker om när inget ärende är det andra likt och har förmågan att lyssna och dokumentera på ett noggrant och professionellt sätt. Du har en god samarbetsförmåga och ser positivt på att utveckla dig genom nya uppgifter samt att utveckla rutiner och processer.

Utöver detta tror vi även att du har: Minimum en gymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi
Erfarenhet av kundservice eller annan serviceroll, meriterande om du tidigare arbetat med lån eller försäkringar
Kommunicerar flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Teams, Microsoft Dynamics NAV (Navision)och Genesys, men inget krav.

Erbjudande
Du kommer erbjudas en anställning direkt hos Thorn Svenska AB som sitter i fräscha lokaler i Solna. Under din upplärning kommer du få en introduktion samt utbildning inom det regelverk som finns knutet till kreditgivning och försäkringsförmedling. Tjänsten omfattar heltid med arbetstider 07.00-18.00 där och du kommer förväntas att arbeta 09.00-18.00 mellan 3/4 dagar/veckan. Thorn Svenska AB är anslutna till kollektivavtal och erbjuder diverse förmåner som exempelvis möjlighet till friskvård under arbetstid samt rabatterat SL-kort genom Benify.

Rekryteringsprocessen
Under processen kommer du initialt att genomföra en intervju med Barona och i ett andra skede träffa Thorn. Med anledning utav Thorns verksamhet kommer en UC att tas på slutkandidater och du kommer i samband med ett erbjudande bli ombedd att begära ut registerutdrag från polisen som ska tas med förslutet till Thorn i samband med uppstart.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida.

Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Julia Åkerlund, julia.akerlund@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thorn Svenska AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Postadress

Röntgenvägen 3C
Solna, 17125

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024