Kundservicemedarbetare till kundcenter, Skånetrafiken, Helsingborg

Kundservicemedarbetare till kundcenter, Skånetrafiken, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du Skånetrafikens nya stjärna? Nu välkomnar vi nya kundservicemedarbetare till våra Kundcenter.

På Skånetrafiken är vi cirka 420 anställda som arbetar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundservice. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder, som i dagsläget uppgår till 250 000 om dagen, ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

Vi ser nu fram emot att välkomna flera kollegor till våra fyra kundcenter i Skåne. Vi finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Kristianstad. Våra kundcenter har öppet 365 dagar om året.

ARBETSUPPGIFTER
Vi är i behov av flera nya medarbetare som kan arbeta som timanställda, på kortare vikariat och visstidsanställning över sommaren. Som timanställd kommer du att arbeta på alla våra kundcenter i Skåne.

Som kollega hos oss är du en viktig ambassadör för vår kundservice i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår att informera om våra tjänster, guida kring våra digitala kanaler och att sälja våra olika biljetter. På våra kundcenter välkomnar vi våra kunder över disk, via telefon och chatt samt ute på olika event.

KVALIFIKATIONER
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för kundservice och god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ när situationen kräver det. Då rollen innebär arbete både på vårt kundcenter och olika typer av event värdesätter vi också att du uppskattar variation och tycker det är roligt att representera Skånetrafiken i olika sammanhang. Du ser även, precis som vi, det som självklart att förmedla våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare har du arbetslivserfarenhet inom servicebranschen. Datavana är ett krav då vi arbetar i många olika system och program. Har du kunskap i andra språk och/eller utbildning inom service är det meriterande för tjänsten. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kundservice och har viss vana av att hålla i presentationer. Kännedom om Skånetrafikens app ser vi som ett stort plus.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 6 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024