OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten.
Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice och har idag Reseinfokontor på tre orter i länet samt flera ombud.
Om företaget
Brinner du för service och är lösningsorienterad?
Just nu söker vi en till två kundservicemedarbetare till vårt team i Umeå. Tjänsten är ett vikariat t.o.m. 31 maj 2022 men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Som kundservicemedarbetare är du en del av Länstrafikens kundservice och arbetar på något av våra Reseinfokontor, som finns på Vasaplan och Norrlands Universitetssjukhus samt kommer du arbeta på vår telefoni som är på vårt kontor öst på stan. Du kommer jobba på alla tre kontoren enligt ett roterande schema med varierande start och sluttider.
Som trafikinformatör jobbar du nästan alltid tillsammans med en eller flera kompetenta och trevliga kollegor.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare hos oss består dina arbetsuppgifter i att bistå våra resenärer med information och hjälp på sina resor. Det gör du genom att vara lyhörd för resenärens önskemål och noggrant ta reda på vilken lösning som passar din resenär bäst.
Vi hjälper våra resenärer under hela resan. Detta genom att sälja buss- och tågbiljetter, publicera trafikinformation på vår hemsida och reseplanerare samt registrera synpunkter från våra resenärer. Du kommer emellanåt få chansen att jobba med annat administrativt arbete, som exempelvis svara på inkomna mail och frågor genom sociala medier. Länstrafikens kundservice har öppet mellan kl. 06:00-23.00 på vardagar och 07:00 – 23.00 på helger, vilket innebär att dina arbetstider varierar där emellan.
Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år. Meriterande är om du jobbat med kundbemötande tidigare. Eftersom datorn är ditt främsta verktyg i tjänsten ser vi gärna att du har systemvana. Viktigt för tjänsten är att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Tjänsten passar dig som brinner för att ge god service och gillar att lösa problem.
Du ska vara noggrann och ha en hög känsla för kvalité. Eftersom du kommer jobba nära både dina kollegor och våra trafikutövare är det viktigt att du sätter ett stort värde på att samarbeta och att du är lyhörd för såväl resenärens önskemål så som dina kollegors och samarbetspartners. Du är bra på att prioritera och är flexibel när du strukturerar ditt arbete.
Ansökan
För frågor om tjänsten hänvisar vi till Elin Valfridsson, teamchef 090-706517 eller elin.valfridsson@tabussen.nu
För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Elin Hilli, via tfn; 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt via Clockworkpersonal.se, men senast den 28 november.