Kundservicemedarbetare till Lendo

Kundservicemedarbetare till Lendo

Arbetsbeskrivning

Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Nu söker vi dig som med ett stort driv, initiativtagande och engagemang vill ge Lendos kunder världens bästa service via telefon, mail och chatt.

Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare hos Lendo kommer du att spela en central roll. Du kommer ingå i ett team på 8 personer som tillsammans ansvarar för Lendos kundsupport. Som kundservicemedarbetare hjälper du deras kunder med olika frågor via telefon, mail och chatt. Du lägger in ansökningar utifrån kundens behov och situation, du har daglig kontakt med samtliga samarbetspartners och arbetar med övriga administrativa uppgifter.

Din Profil

- Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift
- Du har minst gymnasiekompetens, gärna inriktning ekonomi
- Du har datorvana och goda kunskaper inom Office-paketet
- Meriterande med erfarenhet från kundservice och/eller har arbetat med telefon och mail som verktyg
- Är en stark teamplayer som vågar ta plats och bidra med sina egna tankar och idéer



För att lyckas i tjänsten ser vi att du brinner för kundrelationer och alltid vill ge förstklassig service. Du ger och får energi i samspel med andra människor och är en lagspelare som även trivs med att ta egna initiativ. Du har en självsäkerhet blandat med ödmjukhet och flexibilitet som gör att du kan fatta beslut som blir bra för alla berörda parter. Du är kommunikativ och kvalitetsmedveten samt har en positiv inställning och är van att jobba i ett högt tempo mot uppsatta mål. Du har intresse för detaljer och är lösnings- och möjlighetsorienterad.

Du erbjuds

- En möjlighet att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen
- Regelbundna team-aktiviteter och resor varje år
- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
- Utöka erfarenhet och kunskap inom kundservice och finans




Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!

Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll!

Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har vi arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Idag är Lendo Sveriges största jämförelsetjänst för privat- och företagslån. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sprio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024