OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du huvudsakligen att besvara inkommande telefonsamtal och e-mail från LensWays kunder. Då du dagligen har kontakt med företagets kunder kommer du att fungera som ambassadör för LensWay. Arbetsuppgifterna består i att hjälpa kunder via telefon och mail med allt från att ge produktinformation om linser, glasögon, solglasögon och dess tillbehör till att informera om företagets erbjudanden och lägga beställningar. Det finns även möjlighet att arbeta med sociala medier, projektarbete och annat förändringsarbete.
Hos LensWay utbildas du till en kunskapsnivå inom optik motsvarande optikerassistent, med syftet att kunna hantera alla inkommande ärenden. Du förväntas på ett proffsigt sätt bland annat kunna hantera reklamationer, merförsäljning och ge information om produktnyheter. Viktigast av allt ge den suveräna service som alla våra kunder är värda.
Tjänsten är en heltidstjänst med schemalagd arbetstid baserad på öppettiderna i kundservice; måndag-torsdag 08.00–20.00, fredag 08.00–18.00, helger 10.00–14.00. Tillträde 17/7 2017.
Om företaget
LensWay har genom att vara prisvärda, innovativa och moderna blivit Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Allt sedan starten år 2000 har LensWay med stor beslutsamhet strävat efter att visa hur kvalitet inte behöver kosta skjortan. Med snabba leveranser och förmånliga priser har LensWay också lett marknadsutvecklingen för kontaktlinser och glasögon i en mer rättvis och ärlig riktning. I dag ägs LensWay av det globala optikföretaget Essilor och verkar på sex olika europeiska marknader.
Huvudkontoret, inklusive lager och kundservice finns i Kista strax norr om Stockholm.
Din profil
Du tycker om att ha kundkontakt, har ett stort fokus på service och ser försäljning som en naturlig del av god kundservice. Du är en god kommunikatör som förstår kundens behov och är prestigelös och ödmjuk. Dina främsta arbetsverktyg är telefon och dator vilka du har god vana av att hantera. Tempot i kundservicen kan variera och du är van vid att hantera intensiva perioder likaväl som att ta initiativ till utvecklingsmöjligheter när arbetsbelastningen är lägre.
Du talar och skriver svenska på modersmålsnivå. Övriga språkkunskaper (engelska, finska, danska, norska, tyska eller holländska) är meriterande.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig konsultchef Malin Ryholt på telefon 076– 875 11 46 eller malin.ryholt@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Ryholt
Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow
Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek