Kundservicemedarbetare till Loomis med start omgående

Kundservicemedarbetare till Loomis med start omgående

Arbetsbeskrivning

Är du en klippa på kundinteraktion över telefon? Har du sedan innan systemvana och förmågan att lära dig nya system snabbt? Vill du jobba på ett stabilt globalt företag som går igenom spännande förändring?

Välkommen till en arbetsplats som tar väl hand om sina anställda och där du får arbeta i ljusa nyrenoverade lokaler och i ett engagerat team. Loomis befinner sig i en arbetsintensiv period efter förvärv och i samband med lansering av Loomis Pay i Sverige, en komplett betalningslösning för företagskunder. Det närmar sig även semestertider varför vi söker förstärkning av två nya kollegor till Font Office-teamet. Vi söker dig som har hunnit arbeta ett par år i en kundorienterad roll och som tycker att kundkontakter och administrativa arbetsuppgifter på ett kontor lockar. Det är en tidsbegränsad anställning på 3-6 månader, initialt över sommaren men kan bli förlängt ännu längre. Vi är öppen för både sommarjobbare, gärna med deltidsflexibilitet efter sommaren, och dig som söker längre anställning.

Om Loomis
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 13 orter med 900 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 17 miljarder SEK och drygt 21 000 medarbetare.

Din nya arbetsplats
På Loomis huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika "coronasäkra" aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar. På kundserviceavdelningen arbetar nästan 20 kollegor och denna tjänst avser en roll i Front Office-teamet som ansvarar för den viktiga kontakten utåt mot Loomis kunder.

Om tjänsten
Som kundservicemedarbetare i Front Office-teamet hanterar du ärenden från företagskunder främst via telefon- och mejlkontakter men även chatt förekommer. Du kommer att hjälpa kunder med frågor gällande avtal, beställningar, fakturor, felanmälningar, pris- och transportfrågor etc. I och med att Front Office är den första kontakten som de flesta kunder har med Loomis kommer du även att hjälpa till med att koppla samtal vidare inom organisationen. Arbetsuppgifter och ansvarsområden schemaläggs och delas upp så att din arbetsdag blir varierad och omväxlande.

Passande profil

- 2 års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst
- Gärna arbetat med service via telefon men även erfarenhet från andra serviceyrken där du pratat mycket med kunder är fördelaktigt. Det är viktigt att du tycker att det är roligt med kundkontakt och inte drar dig för att prata i telefon!
- Som person är du stresstålig, flexibel, öppen för att utvecklas, kan hantera arbetstoppar och är motiverad till att lära dig
- Flytande svensk- och engelskkunskaper
- Fördel om du är bekant med Salesforce eller liknande affärssystem. Systemvana är viktigt.
- Loomis arbetar med säkerhet och vi söker ostraffade kollegor utan anmärkningar, i ett senare skede av processen kommer en bakgrundkontroll att göras


Praktisk information

- Heltidstjänst , tidsbegränsat 3-6 månader med chans till förlängning
- 37.5 timmar arbetsvecka och kontorstider, 8-17, helgfria vardagar
- Konsultanställning - kollektivavtal, tjänstepension, timbaserad månadslön
- Start omgående och placering på huvudkontoret i Rotebro för att få den bästa starten på ditt nya jobb.


I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på 0762135006 eller tom@thewofi.se. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024