Kundservicemedarbetare till Lyreco

Kundservicemedarbetare till Lyreco

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som trivs med att samarbeta och lösa problem? Söker du en utmaning där du får möjligheten att vara en viktig del av ett team? Då kan detta vara rätt jobb för dig!

Din framtida arbetsgivare
Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag.

Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.

Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi faktiskt näst störst inom e-handel.

Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.

Välkommen till oss på Lyreco!

Vad erbjuder rollen?
Som kundservicemedarbetare hos Lyreco kommer du att ha varierande arbetsuppgifter såsom:

• Mottagande av inkommande samtal, e-mail och chatt
• Administrering och hantering av kundärenden
• Besvara frågor om artiklar och lagerstatus
• Hantering av fakturor och betalningsfrågor
• Ge information om produkter och avtal via chatt

Dessa är några exempel på de arbetsuppgifter som kan ingå i rollen som kundservicemedarbetare. Vi söker efter engagerade personer som trivs med att hjälpa och assistera våra kunder på bästa möjliga sätt. Som en del av vårt team kommer du vara en viktig länk mellan företaget och våra kunder, och bidra till att skapa en positiv kundupplevelse.

Om du är serviceinriktad och har en förmåga att lösa problem samt trivs med att kommunicera med människor, kan detta vara den rätta utmaningen för dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans erbjuda en enastående kundservice.

Villkor:
Start i början av juni.
Arbetstider: Måndag - fredag, kontorstider.
Du kommer att arbeta på Lyrecos huvudkontor, som finns på Bergsäter i Borås.

Vem är du?

Vi letar efter medarbetare som brinner för att utvecklas inom kundservice. Oavsett om du är ny inom området och önskar utforska dessa spännande arbetsuppgifter eller om du redan har en gedigen erfarenhet och är redo att ta nästa steg i din karriär, så har vi plats för dig i vårt team.

Oavsett din erfarenhetsnivå uppmuntrar vi dig att utforska de möjligheter som kundservicen har att erbjuda. Vi tror att en mångfald av erfarenheter och perspektiv berikar vårt team och gör oss ännu bättre på att leverera enastående service till våra kunder.

Som person är du social och trivs i att interagera med människor och får energi av att kommunicera med dem. Du behärskar svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett starkt driv och att du är inriktad på att hitta lösningar. Att prioritera kundens behov och trivas med att etablera kontakt med nya personer är också viktiga egenskaper. Noggrannhet är viktigt i ditt arbete, men du gillar även att arbeta i ett högt tempo.

Så om du har en passion för att hjälpa människor, ett starkt driv att lösa problem och en vilja att lära dig och växa, då är du den typ av medarbetare vi letar efter. Tillsammans kan vi bygga en givande karriär inom kundservice och arbeta tillsammans för att skapa en positiv kundupplevelse varje dag.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är den 29 juli. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Richard Erlandsson på richard@effektiv.se eller Viktoria Stomberg på viktoria@effektiv.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2024
  • Ansök senast: 28 juli 2024

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024