OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Memira hjälper varje år 1000-tals människor till ett liv utan glasögon eller linser genom ögonlaser, linsbyte och andra metoder. Genom att lägga till ögonsjukvård och skelningsvård är vi nu på god väg att bli ett ”one stop shop” för kundens ögon. Efter flera förvärv har Memira nu bytt namn till ”Memira Eyecenter”. Tillsammans kommer vi att skapa ett unikt synhälso-erbjudande i världsklass till kunder och patienter. Här finns din chans att vara med på resan!
Memira är en fantastisk arbetsgivare som har en unik företagskultur. Jag är en stolt medarbetare sedan 2012 och har sedan dess aldrig lidit av söndagsångest. Det beror på alla härliga kollegor och våra trevliga kunder som jag får prata med varje dag."
- Anna-Karin, Memiras Kundservice
OM TJÄNSTEN
I september öppnar vi vår nya kundservice vid Karolinska i Solna. Kundservice är en nyckelfunktion hos Memira och hjälper dagligen hundratals kunder med förberedelser inför besök och behandling och med frågor som kan uppstå efteråt.
Det handlar om kvalificerat kundservicearbete och kräver kunskap och utbildning både inom ögonvård, service och försäljning. Kunskapen om ögon får du av oss, din tjänst börjar med ett omfattande introduktionsprogram där du får träffa optiker, läkare och andra specialister. Du jobbar sedan tätt ihop med våra kliniker och specialister och får löpande vidareutbildning. Hos oss får du en mer central roll i företaget än vad som är vanligt för en kundservice.
OM DIG
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och service via telefon och har levererat goda resultat under längre tid. Vi är även intresserad av dig som arbetar som optikerassistent eller sjuksköterska och är intresserad av ett arbete med kvalificerad patientrådgivning.
Vi tror att mångfald bidrar till en suverän arbetsplats och välkomnar sökande i alla åldrar oavsett kön och med olika bakgrund. Meriterande om du utöver svenska talar norska, danska eller i Sverige vanligt förekommande övriga modersmål.
Som person är du noggrann, omhändertagande och relationsskapande. Du värdesätter gott samarbete och du bemöter både patienter och kollegor på ett personligt och trygghetsskapande sätt.
Du är duktig på att uttrycka dig över telefon men har även en fallenhet för skriftlig kommunikation. Våra värdeord är engagerad, trygg och handlingskraftig och vi tror att dessa ord speglar dig som person.
OM MEMIRA
Våra medarbetare gör ett fantastiskt jobb och därför vill vi också ge dem det bästa. Som medarbetare på Memira får du förmåner som bland annat:
- Kompetens inom refraktiv kirurgi
- Pension, sjukvårdsförsäkring, trygghets- och livförsäkring
- En företagskultur med stark gemenskap
- 6 veckor semester per år
- Friskvårdsbidrag
- Förmånsportal
Utöver detta ger vi dig möjligheten att arbeta på ett företag som är världsledande inom linsbyten (RLE) med enastående kliniska resultat. Vill du vara en del i utvecklingen och hjälpa oss fortsätta nå fantastiska resultat? Ta chansen att söka tjänsten redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Uppdragsgivare: Memira AB
Ort: Solna / Karolinska
Omfattning: Heltid, 100% eller deltid enligt överenskommelse
Start: Maj/juni
För information: tf. Kundcenterchef, Kristina Lagerbäck, kristina.lagerback@memira.se
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökan via mail. Vi selekterar löpande vilket innebär att tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut.
Vill du läsa mer om oss som arbetsgivare? Gå till Memiras karriärsida genom att klicka här (http://www.memira.se/jobb)
Kontaktpersoner på detta företaget
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Martin