OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av morgondagens klimatsmarta och hållbara energilösningar? Tillsammans jobbar vi på Nacka Energi med att skapa morgondagens elnät.
Vår kundservice spelar en nyckelroll i detta arbete och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en lagspelare.
Vi erbjuder en rolig och kreativ arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig både energibranschen och kundservice från ett litet och lokalt bolags perspektiv. Du får både eget ansvar och kontinuerlig coachning. Vi arbetar målstyrt och firar gärna våra framgångar.
Ditt uppdrag,
Som kundservicemedarbetare har du en nyckelfunktion i företagets dagliga verksamhet.
När en kund kontaktar oss är det oftast du och dina kollegor i kundservicegruppen som är först i kedjan att hjälpa till. De flesta frågor inkommer via telefon eller mejl och rör främst fakturor eller nät- och elhandelsavtal. Majoriteten av alla frågor hanteras direkt av dig vilket också innebär dokumentation i vårt system.
Vi vill att du är med och skapar en god atmosfär och lever upp till vår företagskultur genom att vara i framkant, ta initiativ, vara öppen och agera säkert.
Din profil,
- Några års arbetserfarenhet inom kundservice med telefonvana.
- God vana att hantera information i olika IT-system.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Avslutad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning.
Personliga egenskaper
- Kommunikativ: Du är pedagogisk och social, och trivs med att ha direktkontakt med kunder, kollegor från olika avdelningar och andra aktörer på elmarknaden.
- Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till att kundservicegruppen ger god service och når sina mål.
- Flexibel: Du är beredd på att arbetsuppgifterna kan variera och att arbetsbelastningen varierar under månaden.
- Noggrann: Du arbetar strukturerat och organiserat och har förmåga att driva dina uppgifter självständigt.
Övrig information,
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Bakgrundskontroll och drogtest genomförs av slutkandidat i rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut så ansök gärna så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Forsberg, teamledare kundservice, cecilia.forsberg@nackaenergi.se Cecilia har semester men läser sin mejl kontinuerligt.
Välkommen med din ansökan!
Om Nacka Energi,
Nacka Energi bygger och driver elnätet i Nacka, en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nacka stad planerar för 14 000 nya bostäder och 10 000 nya arbetsplatser fram till 2030, och vi kommer att göra stora investeringar för att klara expansionen. Genom att möjliggöra klimatsmart elproduktion, erbjuda lösningar för elbilsladdning och ge förutsättningar för flexibel elförbrukning vill vi skapa ett hållbart energisystem.
Bolaget har ca 50 anställda och präglas av en stolthet för vårt samhällsviktiga arbete. Vi sitter i nya, fina lokaler i Finntorp i centrala Nacka.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka Energi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare och rekryteringsbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Svensson, Nätchef
08-466 81 35