OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka Energi bygger och driver elnätet i Nacka, en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nacka stad planerar för 11 300 nya bostäder och 10 000 nya arbetsplatser fram till 2035, och vi kommer att göra stora investeringar för att klara expansionen. Genom att möjliggöra klimatsmart elproduktion, erbjuda lösningar för elbilsladdning och ge förutsättningar för flexibel elförbrukning vill vi skapa ett hållbart energisystem. Bolaget har ca 60 anställda och präglas av en stolthet för vårt samhällsviktiga arbete.
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av morgondagens klimatsmarta och hållbara energilösningar? Tillsammans jobbar vi på Nacka Energi med att skapa morgondagens elnät.
Vår kundservice spelar en nyckelroll i detta arbete och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en lagspelare.
Vi erbjuder
En rolig och kreativ arbetsmiljö där du får möjlighet att lära dig både om energibranschen och få en möjlighet att utvecklas inom kundservice, från ett litet och lokalt bolags perspektiv. Ett arbete där du får både eget ansvar och kontinuerlig coachning och där du blir en del i en arbetsgrupp med bra sammanhållning som drivs av ett stort engagemang. Vi arbetar målstyrt och firar gärna våra framgångar.
Ditt uppdrag
Som Kundservicemedarbetare hos oss har du en nyckelfunktion i bolagets dagliga verksamhet. När en kund kontaktar oss är det oftast du och dina kollegor i kundservicegruppen som är först i kedjan att hjälpa till. De flesta frågor inkommer via telefon eller mejl och rör främst fakturor eller nät- och elhandelsavtal. Majoriteten av alla inkommande frågor hanteras och besvaras direkt av dig och dina kollegor och innebär också administration och dokumentation i vårt system.
Din profil
Vi söker dig som vill att Nacka Energis kundmottagande ska vara ett föredöme i branschen och du uppskattar att möta våra kunder på ett professionellt och serviceinriktat sätt.
Den vi söker:
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundservice över telefon
- Är en trygg datoranvändare
- Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet från energibranschen
Du trivs i en omväxlande vardag med bitvis högt tempo där du fyller dina dagar med intressanta kontakter via telefon och mejl från våra kunder. Tack vare ett intresse och förståelse för kundens behov hittar du rätt i kommunikationen med kunden och skapar förtroende och goda relationer. För att trivas i rollen söker vi dig som trivs med att arbeta självständigt men även har en god samarbetsförmåga eftersom vi hjälper och stöttar varandra inom olika frågeställningar och områden.
Du trivs med att organisera och administrera och vill gärna bidra till förbättring och utveckling i en roll där initiativ, engagemang och idéer är välkomna. Vi vill att du är med och skapar en god atmosfär och lever upp till vår företagskultur genom att vara i framkant, ta initiativ, är öppen och agerar säkert.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi sitter i nyrenoverade och öppna lokaler i Finntorp med goda kommunikationer.
Bakgrundskontroll och drogtest genomförs av slutkandidat i rekryteringsprocessen.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut så ansök gärna så snart som möjligt, helst redan idag. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 7:e februari 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Nacka Energi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare och rekryteringsbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Svensson, Nätchef
08-466 81 35