OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älska vardagen. Jobba för framtiden.
Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand. När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden.
Vi på Nodra är nu på jakt efter två medarbetare till vår kundservice!
Om tjänsten
Nodras kundservice hanterar frågor från kunder om vatten, avfall och bredband. Du kommer ingå i en grupp medarbetare som alla arbetar för att leverera en så bra kundupplevelse som möjligt såväl internt som externt. Som kundservicemedarbetare får du en bred roll med många kundkontakter. Det är du som möter våra kunder när de tar kontakt med oss. Många ärenden löser du och en del komplexa ärenden skickar du vidare till dina närmaste kollegor för fördjupad utredning. Idag sker kundkontakten i huvudsak via telefon, mail och chatt. I rollen ingår också administrativa arbetsuppgifter.
Många av kommunens invånare nyttjar flera av våra tjänster och du förväntas se till helheten för kunden. Du ska tillsammans med kund arbeta för att hitta lösningar på såväl nutida som framtida behov. Kundernas förväntningar på oss förändras och vi arbetar därför kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, vara aktiv i detta arbete.
Om dig
Vi söker dig som har avslutad gymnasialutbildning inom teknik, natur eller samhällsvetenskap. Det är meriterande med en eftergymnasial utbildning inom ovanstående områden. Du har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ i tal och skrift. Vi ser att du har dokumenterad erfarenhet av kundserviceyrket och arbetat i digitala kundsystem, gärna EDP Future.
Som person ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du sätter alltid kunden i fokus genom att ge den bästa servicen och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
En bra vardag på jobbet
På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten kontakta gruppchef Mattias Karlsson, tfn. 011-15 36 16. Facklig information får du av Roger Allen, Vision tfn. 011-15 36 18.
Ansök
De två tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 13 september.
Välkommen med din ansökan!