OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 2686
Job Country: Sweden
Job City: Malmö
Kom och bli vår kollega! Nordea Kundservice i Malmö söker nu fler kollegor för tillsvidareanställning. Vi erbjuder dig en kundnära roll i ett team där vi hjälper varandra nå framgång.
Om tjänsten
I tjänsten som Service Agent möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler, där du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av. Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter samt lösningar och produkter, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken.
Vad ska du göra?
- Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet.
- Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer med fokus på att lösa kundens ärende direkt.
- På ett proaktivt sätt fokusera på att hitta servicemöjligheter i mötet med kunden.
Tjänsten är placerad i centrala Malmö. I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider. Då vi finns till för våra kunder kl 8-20 året runt är passen fördelade på dagtid, kvällstid samt helger. Vi erbjuder alla våra nya kollegor utbildning – allt för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge service i världsklass till våra kunder.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden. Vi ser att du:
- Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
- Har förmågan att etablera kontakt med både kunder och kollegor.
- Arbetar aktivt med att hela tiden utvecklas där du motiveras av att dela kunskap med dina kollegor.
- Tar till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.
- Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.
Låter det här som dig? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, personligt brev samt CV, senast den 15.09.2021. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Tester sker löpande under rekryteringstiden.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering.3328@nordea.se
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.