Kundservicemedarbetare till Nordea Kundservice Uppsala

Kundservicemedarbetare till Nordea Kundservice Uppsala

Arbetsbeskrivning

Kom och bli vår kollega! Nordea Kundservice i Uppsala söker nu både tillsvidare- och timanställda och erbjuder dig en kundnära roll i ett team där vi hjälper varandra nå framgång.


Om tjänsten

I rollen som Service Agent möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler, där du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av. Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter samt lösningar och produkter, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken.

Vad ska du göra?
-   Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.  
-   Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och inspirerar kunderna till att använda alla våra kanaler.  
-   Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.  

Tjänsten är placerad på Nordeas Kundserviceenhet i centrala Uppsala. I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider. Då vi finns till för våra kunder kl.8-20 året runt är passen fördelade på dagtid, kvällstid samt helger. Vi erbjuder alla våra nya kollegor utbildning – allt för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge service i världsklass till våra kunder. ​


Vem du är

Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden.   

Du:  
Har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt med både kunder och kollegor.  
Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra produkter och tjänster.  
Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.  
Tar lätt till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.  
Har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.  


Nästa steg

Välkommen med din ansökan senast 4 februari 2021. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår gruppmailrekrytering.3480@nordea.se

För facklig information, kontakta Finansförbundet påfinansforbundet@nordea.comeller SACO påsaconordea@nordea.com
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.  

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Gavriilidis

Jana Mäsiarova

Piotr Switkowski

Arja Naderi

Birgit Klausen

Mustafa Naama

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea Bank Abp, Filial i Sverige
  • 16 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 4 februari 2021

Besöksadress

Katarina Bangata 13
None

Postadress

Smålandsgatan 17
STOCKHOLM, 10571

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024