OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities
where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 190
Job Country: Sweden
Job City: Uppsala
Kom och bli vår kollega! Nordea Kundservice i Uppsala söker nu både tillsvidare- och timanställda och erbjuder dig en kundnära roll i ett team där vi hjälper varandra nå framgång.
Om tjänsten
I rollen som Service Agent möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en bra upplevelse för kunden. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler, där du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av. Du får kontinuerligt ta till dig nya arbetssätt, uppgifter samt lösningar och produkter, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken.
Vad ska du göra?
Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.
Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och inspirerar kunderna till att använda alla våra kanaler.
Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.
Tjänsten är placerad på Nordeas Kundserviceenhet i centrala Uppsala. I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider. Då vi finns till för våra kunder kl.8-20 året runt är passen fördelade på dagtid, kvällstid samt helger. Vi erbjuder alla våra nya kollegor utbildning – allt för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge service i världsklass till våra kunder.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och för kunden.
Du:
Har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt med både kunder och kollegor.
Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.
Tar lätt till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.
Har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan senast 23 maj 2021.
I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår gruppmail rekrytering.3480@nordea.se
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.