OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Kom och bli vår kollega! Nordea Kundservice i Uppsala söker nu fler medarbetare för tillsvidareanställning, som brinner för att ge kundservice i världsklass och vill utvecklas tillsammans med oss. Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Vill du bli våra kunders bästa vän?
Som kundservicemedarbetare hjälper du våra kunder till en enklare vardag inom olika livshändelser. Du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade ärenden. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse för kunden, här spelar du en viktig roll.
Om tjänsten
Du möter våra kunder som kontaktar oss över telefon. Ingen kund är den andra lik och frågorna varierar. I varje fråga hjälper du kunden framåt. Det handlar om frågor som rör våra tjänster och produkter samt hur man enkelt kan använda våra digitala kanaler.
Som ny får du den utbildning som krävs för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge våra kunder en kvalificerad service. Du kommer ingå i ett lösningsorienterat team med mycket kompetens och positiv stämning. Oavsett var i banken man jobbar lär man sig nya saker varje dag. För att du ska hänga med i utvecklingen och ge kunderna förstklassig service får du ta del av löpande utbildningar. Hos oss behöver du också själv söka och ta till dig ny information på egen hand, för att hålla dig uppdaterad på förbättringar och nyheter.
Tjänsten är placerad på Nordeas Kundserviceenhet i centrala Uppsala. I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider. Då vi finns till för våra kunder kl. 8-20 året runt är passen fördelade på dagtid, kvällstid samt helger.
Din profil
Vi söker dig som är lyhörd, kommunikativ, serviceinriktad och som alltid vill ge det där lilla extra.
* Du tar lätt till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Du kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Du har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt med både kunder och kollegor.
* Du är social och gillar att arbeta både tillsammans med andra och självständigt.
* Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl svenska som engelska – i både tal och skrift.
Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Har du erfarenhet av bank och försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav.
Låter det här som du? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Mer information och skicka ansökan
Välkommen med din ansökan senast 1 mars 2022. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering.3480@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.