Kundservicemedarbetare till Norrköping

Arbetsbeskrivning

Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Till vårt gäng i Norrköping söker vi nu en kundservicemedarbetare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Som kundservicemedarbetare får du möjligheten att vara en del av ett team som är navet i många delar av Heimstaden – där du får hjälpa våra kunder med sina utmaningar varje dag, samtidigt som du stöttar dina kollegor i förvaltningen.


Dina arbetsuppgifter


Du kommer ingå som en del av vårt team på kundservice som idag består av ett gäng härliga och oerhört service-minded kollegor. Det är ett glatt gäng med mängder av olika kompetenser och erfarenheter, vilket gör teamet så bra som det är idag.


I rollen arbetar du nära verksamheten med att säkerställa en god kundupplevelse för Heimstadens hyregäster, externa leverantörer samt förvaltningen. Detta gör du genom att bland annat besvara och koppla inkommande samtal, hantera serviceanmälningar och avlasta förvaltningen genom att lösa så många inkommande ärenden som möjligt.


Vi önskar att vår drömkandidat har:


Vi söker i första hand dig som har relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice eller service, gärna inom fastighetsbranschen eller annan kundnära verksamhet.


Vi jobbar bland annat i program som Vitec samt Kundo Chat-Mail-Forum samt Teamsintegrerad växel – kan du ett eller flera av dessa system kommer vi jubla – om du istället kan andra liknande system, är vi övertygade om att du kan lära dig våra på ett kick!  


Som person har du en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer och sätter alltid laget framför jaget. Likaså har du förmåga att skapa och upprätthålla relationer och är duktig på att kommunicera, då vi dagligen kommunicerar både i tal och skrift. Du behöver därmed kunna uttrycka dig på svenska och engelska – fler språk är mycket meriterande då våra hyresgäster kommer från hela världen.  


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete och spännande arbetsuppgifter. Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  

Din ansökan välkomnas senast den 16 oktober 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


Administratör

Administratör

21 november 2024

1 st line support till ekonomi

1 st line support till ekonomi

21 november 2024

21 november 2024