OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Kundservicemedarbetare till Norsk Postkodelotteri med goda kunskaper i norska både i tal och skrift.
Är du rätt person för att ge våra kunder toppservice och vinnarkänsla? Kommunicerar du bra på norska och tycker om att hjälpa kunder?
Vill du tillhöra en gemenskap där allas bidrag är viktigt när det handlar om att bemöta och behålla kunden, och att samtidigt skapa en schysst stämning på avdelningen? Är du bra på att inge förtroende, kommunicera och har en vilja att utvecklas som person och medarbetare?
Då kommer du att trivas tillsammans med oss!
Ditt jobb innebär
- Att ge toppservice till det Norska Postkodelotteriets befintliga och potentiella kunder via telefon.
- Besvara frågor om lotteriet, vinster, fakturor och andra administrativa uppgifter.
- Besvara kundfrågor via e-post.
Arbetstid: vardagar 8.00 - 17.00
Omfattning: Heltid med start omgående med inledande provanställning om 6 månader.
Om dig
Som person är du noggrann, strukturerad och tar egna initiativ. Du är engagerad i alla kundmöten och sätter kunden i fokus. Tillsammans med dina kollegor gör ni ert bästa för att ta hand om våra kunder.
Tjänsten innefattar även att bemöta de kunder som vill avsluta sin lottprenumeration. Ditt jobb blir att hitta långsiktiga lösningar så att de väljer att stanna kvar i Norsk Postkodelotteri. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och lösningsfokuserad. Oavsett kundens humör eller inställning så möter du dem alltid på ett professionellt sätt. Du ska känna dig trygg i att skilja på känsla och fakta.
Du gillar och tycker det är inspirerande att arbeta kontinuerligt mot uppsatta mål. I den här rollen behöver du erfarenhet från något serviceyrke så som försäljning, kundservice eller annan liknande roll.
Vi söker dig som har goda kunskaper i norska, både i tal och skrift då lotteriets kunder bor i Norge och vi vill skapa de bästa förutsättningarna till en god kommunikation med dem. Vi ser det som fördelaktigt om du även kan svenska och engelska. Om du utöver det även talar andra språk - berätta gärna om det i din ansökan!
Din nya arbetsplats
Kundserviceteamet som arbetar med Norsk Postkodelotteri består idag av fem personer, men vi arbetar nära ett glatt kundservicegäng av ca 40 kollegor som arbetar med Svenska Postkodlotteriets kunder då vi sitter i samma lokaler.
Tillsammans med Svenska Postkodlotteriet blir du en del av en utvecklande verksamhet som uppmuntrar nya idéer och initiativ. Här finns mycket kunskap och många olika kompetenser - du får med andra ord kollegor att lära dig massor av. Vi är ett företag som tar samhällsansvar och som tänker långsiktigt och hållbart. Till exempel klimatkompenserar vi genom hela vår affär och arbetar aktivt för att ha en inkluderande företagskultur där alla får synas, höras och känna sig trygga.
Det här låter väl kul?
Härligt! Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering (https://karriar.postkodlotteriet.se/pages/sa-har-rekryterar-vi). Därför ber vi dig att undvika att ta med personlig information som foto, ålder i din ansökan.
Postkodlotterikonceptet ägs av Novamedia B.V. Det första Postkodlotteriet startade i Nederländerna 1989. I dag finns det systerlotterier i Storbritannien, Sverige och Tyskland där lottköpare vinner tillsammans med sina grannar. De fyra lotterierna har drygt tio miljoner prenumeranter. Lotteriernas överskott fördelas varje år till ideella organisationer. Sedan starten 1989 har det blivit över 11 miljarder Euro, vilket gör Novamedia till världens tredje största privata givare till välgörenhet. Norsk Postkodelotteri har funnits sen hösten 2018 och sitter tillsammans med det Svenska Postkodlotteriet i den klimatsmarta byggnaden Waterfront Building precis bredvid Stockholms centralstation.