OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Är du en social person som har lätt att prata med människor? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete som kundservicemedarbetare. Du kommer du primärt ha daglig kontakt med OKQ8s privatkunder och företagskunder över telefon. Du kommer hantera fakturafrågor, medlemsfrågor, merförsäljning, beställningar och övriga kundfrågor.
Vi har kollegor som ska studera och vi har kollegor som är föräldralediga vilket betyder att vi behöver stärka upp med vikarier i våra team, vilka teamen är ser du nedan och vilka arbetsuppgifter som är de primära inom de olika teamen.
Vi söker nu efter nya kollegor för att fylla upp våra vikariat och visstidsanställningar, med start 2021-10-04 och slutdatum 2022-10-30.
B2C är teamet som hanterar inkommande ärenden för våra privatkunder. Där kommer du att hantera bankfrågor, medlemsfrågor, biltvättsabonnemang- och hyrbilsfrågor som inkommer via telefoni och mail. B2C hanterar också krav-kunder, avbetalningsplaner, OKQ8s växel samt svarar på Facebookinlägg.
B2B, teamet som hanterar inkommande telefoni och e-post angående fakturafrågor, kortbeställningar och leveransfrågor från våra företagskunder samt tar vi hand om ärenden som inkommer till Krav både via telefonin och e-post.
Vi söker
Vi söker dig som är bekväm med att ha telefonen som ditt främsta arbetsredskap, att du har ett genuint intresse för att skapa service som överträffar kundernas förväntningar, är bra på att ha många bollar i luften och tekniskt kunnig/har tidigare erfarenhet för att arbeta i många olika datorprogram. Vi söker dig som är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
På OKQ8 Kundservice i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven.
Vi arbetar löpande med urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2021-09-30.
Som ett led i vår rekryteringsprocess kommer vi skicka dig ett servicetest som är anpassat för tjänsten.
Har du frågor om tjänsten inom Team B2C är du välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Fhanny Lantz, fhanny.lantz@okq8.se alternativt rekryteringsansvarige Camilla Skalberg, camilla.skalberg@okq8.se
Har du frågor om tjänsten inom Team B2B är du välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Kristoffer Bååth, kristoffer.baath@okq8.se alternativt rekryteringsansvarige Camilla Skalberg, camilla.skalberg@okq8.se
Varmt välkommen med din ansökan!
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.