Kundservicemedarbetare till OneMed

Kundservicemedarbetare till OneMed

Arbetsbeskrivning

OneMed en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige - Malmö, Göteborg, Danderyd samt Härnösand.

Vi är Norra Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett heltäckande sortiment inom medicinskt förbrukningsmateriel samt tillhörande verksamhetsförbättrande tjänster och stödsystem. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta sina patienters behov. Med oss som partner kan de förbättra vårdkvaliteten, sänka totalkostnaderna och samtidigt förbättra sina resultat inom hållbarhets- och CSR arbete. OneMed erbjuder sina kunder en helhetslösning och kan genom en nära dialog vara en samarbetspartner som förstår hälso- och sjukvårdens behov. OneMed är en del av Asker Healthcare Group som består av mer än 30 företag i 14 länder och omsätter cirka 8 miljarder SEK.

Är du serviceinriktad och trivs med att arbeta med kundkontakter på en internationell bas? Är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra? Då kan detta vara något för dig! Till vårt Kundserviceteam med placering i Härnösand söker vi nu dig som vill bli en del av oss!

Om tjänsten

I rollen på kundtjänst kommer du att spela en nyckelroll i dialogen med våra kunder. Som Kundservicemedarbetare hos oss kommer du ingå i ett team om 8 personer där ditt dagliga arbete summeras av kundfokus och service i en affärsdriven miljö. Du kommer att supportera våra lager och kollegor i Danmark, Finland, Lettland och Nederländerna.

Du kommer arbeta självständigt med att hjälpa våra kollegor och kunder i deras ärenden genom epost (på engelska), telefon och med digitala verktyg. Du kommer att hantera alla typer av kundfrågor, exempelvis leveransavvikelser, returer, faktura-, och transportfrågor. Tillsammans med dina teamkamrater arbetar ni med kundkontakter och hanterar det administrativa arbetet som följer av kundsamtal.

Vår vardag genomsyras av utveckling, effektivitet och kundvård. Vi är en organisation som hela tiden strävar efter att utvecklas i det vi gör och här kommer du att spela en viktig roll, både i kundmötet och i interna samarbeten.

Placeringsort är Härnösand. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning.



Vad erbjuder vi?

I denna roll blir du en del av ett team som präglas av laganda, högt i tak och ett stort engagemang. Vårt kontor i Härnösand har nyrenoverade lokaler. Hos OneMed får du även friskvårdsbidrag, en marknadsmässig lön och möjligheten att vara en del i ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtresa.



Vem är du?

För att lyckas i denna roll ser vi att du är en drivande och initiativrik person som är van att hantera digitala verktyg. Då du dagligen kommunicerar genom såväl tal som skrift är det av stor vikt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, detta då vissa kunder har en internationell bas. Du har en god administrativ förmåga och har lätt för att strukturera ditt arbete. Vidare har du inga problem med att det stundtals är högt tempo och trivs när det är många bollar i luften.

Vi ser gärna att du har en utbildning från Handel- och Administration eller motsvarande. Tidigare erfarenheter från kundtjänst och/eller andra serviceyrken är stor fördel.




Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, karin.frisendahl@jeffersonwells.se.

Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 7 april.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OneMed
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 6 april 2022

Liknande jobb