OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optibelt söker en lösningsorienterad medarbetare till sin kundservice med placering i Malmö
Till vår skandinaviska kundservice söker vi på Optibelt Skandinaviska AB en ansvarstagande medarbetare. Som kundservicemedarbetare blir du del av ett team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Har du erfarenhet av kundservice via telefon, gillar att ha en nära relation till kunderna och uppskattar internt samarbete har vi rollen för dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Som kundservicemedarbetare på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och stöttande kollegor. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvarsområde, kunderna på den skandinaviska marknaden. Våra kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.
Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med sitt huvudkontor i Tyskland. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Optibelt tillverkar och säljer produkter inom remtransmission exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.
Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.
Dina arbetsuppgifter
• Kundservice via mejl och telefon
• Orderhantering
• Orderrelaterad administration i affärssystemet (SAP)
• Ett tydligt ansvar för service och relation till Optibelts skandinaviska kunder
• Jobba i team med Optibelts utesäljare för att kunna ge bästa service till kunderna
Värt att veta
Vi är 12 personer på Optibelt Skandinaviska AB varav 4 som arbetar inom kundservice i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice via telefon och gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Kanske har du annars jobbat som innesäljare och trivs med att ge service till kunder? Du kommer att arbeta med kunder i Skandinavien men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska eller andra skandinaviska språk så är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och en god vana att arbeta i system. Har du erfarenhet av att arbeta B2B sen tidigare så är det meriterande.
Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07