Kundservicemedarbetare till PostNord i Västerås

Kundservicemedarbetare till PostNord i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
På PostNord kundservice kommer du få lära dig om företagets olika tjänster och villkor samt utveckla din samtalsteknik. Förståelsen för att varje kund är unik och viljan att ge femstjärnigt bemötande i varje samtal är central i rollen som kundservicemedarbetare där du möter en stor variation av ärenden. Mot bakgrund av detta tror vi att rätt person har förmågan att plocka fram en målmedveten och framåtlutad sida såväl som en god lyssnare med ”utanför boxen-tänk”. För oss är grundregeln given: kunden har alltid rätt. Vi hoppas att du också delar den uppfattningen.

För att lyckas som kundservicemedarbetare på PostNord engageras du av målfokus, utmanande ärenden och den sociala biten som kommer med kundkontakten. Du trivs med att ha telefon och dator som dina närmsta arbetsverktyg och förstår vikten av att leverera med både tempo och gott bemötande. Då arbetsuppgifterna utförs framför datorskärmen har du heller inga problem med att låta hjärnan vara aktiv istället för benen under dina arbetsdagar. Konsten att bemästra många bollar i luften är vardagsmat i den här rollen och något du kommer ha stor nytta av.



Ansvarsområden
I tjänsten som kundservicemedarbetare är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande samtal från privatpersoner samt hantera administration under tiden du hanterar kundsamtalet. Du är behjälplig i frågor gällande såväl brev som paket för att exempelvis spåra försändelser, lägga reklamationer eller svara på frågor om PostNords produkter och tjänster. 

I den här rollen kommer du med andra ord bli expert på att multitaska och hitta lösningar. Mot bakgrund av denna beskrivning tror vi att rätt person för tjänsten uppskattar ett stillasittande jobb i en ljus kontorsmiljö med ett stort socialt utbyte.

Kvalifikationer


Fullständiga gymnasiebetyg
Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande är om du har erfarenhet av service och/eller sälj samt har systemvana.




Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024