Kundservicemedarbetare till PostNord Malmö

Kundservicemedarbetare till PostNord Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
På PostNord kundservice kommer du att få lära dig om företagets olika tjänster och villkor samt utveckla din samtalsteknik. Förståelsen för att varje kund är unik och viljan att ge femstjärnigt bemötande i varje samtal är central i rollen som kundservicemedarbetare där du möter en stor variation av ärenden. Mot bakgrund av detta tror vi att rätt person har förmågan att plocka fram en målmedveten och framåtlutad sida såväl som en god lyssnare med ”utanför boxen-tänk”. För oss är grundregeln given: kunden har alltid rätt. Vi hoppas att du också delar den uppfattningen.

För att lyckas som kundservicemedarbetare på PostNord engageras du av målfokus, utmanande ärenden och den sociala biten som kommer med kundkontakten. Du trivs med att ha telefon och dator som dina närmsta arbetsverktyg och förstår vikten av att leverera med både tempo och gott bemötande. Då arbetsuppgifterna utförs framför datorskärmen har du heller inga problem med att låta hjärnan vara aktiv istället för benen under dina arbetsdagar. Konsten att bemästra många bollar i luften är vardagsmat i den här rollen och något du kommer ha stor nytta av.

Observera att tjänsten är en heltidstjänst på 100%.

Ansvarsområden
I tjänsten som kundservicemedarbetare är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande samtal från privatpersoner samt hantera administration under tiden du hanterar kundsamtal. Du är behjälplig i frågor gällande såväl brev som paket för att exempelvis spåra försändelser, lägga reklamationer eller svara på frågor kring PostNords produkter och tjänster.

I den här rollen kommer du med andra ord bli expert på att multitaska och hitta lösningar. Mot bakgrund mot denna beskrivning tror vi att rätt person för tjänsten uppskattar ett stillasittande jobb i en ljus kontorsmiljö med stort socialt utbyte. 

Kvalifikationer
Kunna jobba heltid på 100%
Fullständiga gymnasiebetyg
Flytande svenska i tal och skrift 
Mycket goda kunskaper i engelska tal- och skrift
Meriterande är om du har erfarenhet av service och/eller sälj samt har systemvana




Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024