OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare ingår du i en avdelning på ca 20 personer som hjälper våra kunder via mail, telefon och i vårt showroom. Många av våra kunder jobbar i byggbranschen, vissa renoverar hemma eller behöver skruva ihop något på arbetsplatsen. Det är ofta ett högt arbetstempo med många bollar i luften, noggrannhet och struktur är därför väldigt viktigt i arbetet.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland andra:
- Besvara inkommande frågor via telefon, e-post och chatt
- Informera kunder om leveranser, lagerstatus, fakturor etc.
- Kontakt med leverantörer och samarbetspartners
- Ge service till kunder i vårt showroom
- Löpande fortbildning om sortimentet, produktegenskaper och nyheter
Vi har öppet mellan 07:00-17:00 vardagar och arbetstiden förläggs där emellan.
Vi söker framförallt dig som har en vilja att hjälpa kunden i alla lägen, som tycker om att utvecklas och att lära sig. Kanske har du tidigare jobbat med försäljning inom detaljhandeln eller i kundservice.
Vi tror också att du:
- Tycker om utmaningen att varje dag ge kunder bättre service än förväntat
- Är stresstålig, ordningsam och driven
- Är organiserad och självgående utifrån de uppgifter som ges
- Är inte rädd för att ta egna initiativ och komma med idéer och förbättringsförslag
Du är en strukturerad, noggrann och driven person, med god samarbetsförmåga och hunger att lära dig. Du tycker även om ordning och reda samt nöjer dig inte med svaret "så har vi alltid gjort". Bolaget växer och utvecklas och det finns stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren. Vi välkomnar även privatpersoner som vill köpa högkvalitativa produkter.
Vi är ett team på ca 50 personer baserat i Stockholm, där vi har kontor, butik och lager. Med en tekniskt kompetent kundtjänst hjälper vi kunden att köpa rätt produkt till rätt användningsområde.
Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 300 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.