OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Om rollen
I rollen som kundservicemedarbetare hos Proffsmagasinet kommer du att supportera företagets kunder som handlar verktyg och maskiner från Proffsmagasinet.se.
Tillsammans med dina kollegor skapar ni en serviceupplevelse kunderna sent ska glömma med ett trevligt bemötande och engagemang. På kundserviceavdelningen har de god gemenskap och en härlig teamkänsla och här arbetar totalt ca. 35 personer. I det svenska kundsupportteamet, där du kommer ingå, kommer ni att vara 13 kollegor. Du kommer stundtals behöva hantera ett högt arbetstempo, ofta med många bollar i luften och därför söker vi dig som tycker det är kul att ha mycket att göra och samtidigt kan vara noggrann och strukturerad i ditt arbete även när det går fort fram.
Tjänsten är på heltid, varannan vecka kommer du att arbeta 07:00-15:30 och varannan vecka 08:30-17:00. Önskad start är omgående.
Vad du erbjuds
Denna tjänst börjar som ett konsultuppdrag på sex månader via The Place, då tillhör du Sveriges enda Worklife Partner! Ambitionen från Proffsmagasinet är sedan att du går över i anställning hos dem.
Proffsmagasinets behov är långsiktigt så söker du en tjänst där du kan stanna och utvecklas så har du hittat rätt! Här välkomnas nya idéer och du uppmuntras till att vara med och påverka och driva bolaget framåt. Proffsmagasinet är också en del av Ahlsell, ett stort och etablerat bolag.
Du kommer bli en del av ett glatt och härligt gäng som satsar på teambuilding. Det anordnas allt ifrån pingisturneringar och AW:s till kick offs. Dessutom får du kollektivavtal men unika förmåner från bland annat Benify.
Proffsmagasinet har sitt kontor på Liljeholmskajen, nära till kommunikationer och restauranger. Här sitter de i fina, fräscha lokaler med utsikt över vattnet tillsammans med moderbolaget Ahlsell.
Arbetsuppgifter
Du kommer bland annat arbeta med:
• Kundsupport via telefon, e-post eller andra medier
• Hantera frågor kring leveranser, fakturor samt produktinformation
• Samarbete och kontakt med kolleger i andra stödfunktioner på bolaget
Kvalifikationer
För att trivas och göra succé i rollen som kundservicemedarbetare tror vi att du:
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Har mycket goda kunskaper i engelska
• Kan Officepaketet och har allmänt god systemvana
• Tidigare arbetslivserfarenhet från kundtjänstavdelning är det mycket meriterande
Om du har ett intresse för verktyg och maskiner eller har jobbat inom exempelvis bygg, el, vvs eller på en verkstad kommer du kanske tycka att tjänsten är extra intressant.
Vem vi tror att du är
Vi tror att du är ansvarstagande och kreativ i ditt arbetssätt. Du är förmodligen en organiserad och driven person som motiveras av snabba processer och kundservice i toppklass.
Tillsammans i gruppen hjälps ni åt och ser till att arbetet flyter på. Ni arbetar tätt så det är viktigt att du är bra på att samspela med andra och tycker om att arbeta i team. Vi tror också att du kort sagt är en trevlig människa med en positiv inställning, som brinner för kundservice och att överträffa kundens förväntan.
Arbetstid/Varaktighet
• Konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att sedan gå över i anställning.
• Heltid (40h/v), 07-15:30 och 08:30-17:00 (schemalagt varannan vecka).
• Önskad start: Omgående, processen fortlöper tills att tjänsten är tillsatt.
Om Proffsmagasinet
Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren. Vi välkomnar även privatpersoner som vill köpa högkvalitativa produkter. Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 840 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: kundservice, kundsupport, kundservicemedarbetare, kundtjänst, order, administration, verktyg, maskiner,