OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en kundfokuserad och meningsfull roll där du får bli en central del i företagets miljöarbete? Just nu söker vi en kundservicemedarbetare som vill arbeta självständigt i en fartfylld roll mot både privat- och företagskunder, något vi tror passar dig vars hjärta klappar lite extra för service! Om tjänsten lockar dig ska du inte vänta med att skicka in din ansökan, vi går igenom urvalet löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. Nu söker vi en kundservicemedarbetare som kan förstärka det befintliga teamet, uppdraget sträcker sig 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten kommer du samarbeta tillsammans med ett mindre team på fyra personer i en regional kundservice. Du kommer att hantera ärenden från privat- och företagskunder med telefon och dator som främsta arbetsredskap.
Din primära uppgift kommer vara att hantera inkommande ärenden (telefon, fax, mail, webb och besök) på ett effektivt och kundfokuserat sätt, samt säkerställa att företagets processer och riktlinjer följs. Det krävs därför att du utför arbetet med struktur och noggrannhet.
#
Du kommer till exempel att:
* Svara på frågor gällande till exempel fakturor, produkter, tjänster och priser
* Ta emot och registrera beställningar från kunder och generera arbetsordrar
* Vid enklare förfrågningar prissätta/ge offerter mot basprislista
* Ta emot och registrera reklamationer
* I förekommande fall skicka frågor, order eller reklamationer vidare till berörda parter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, samt något års erfarenhet av kundnära, serviceinriktat eller administrativt arbete
- Har god systemvana och kunskaper i Office-paketet
- Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har erfarenhet från farligt avfall eller avfallsbranschen i stort. Det är även positivt med tidigare erfarenhet av att arbeta som kundtjänstmedarbetare eller inom försäljning, gärna gentemot företagskunder.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Anpassningsbar
* Självgående
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ett personlighetstest kommer att ingå i processen.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
* Placering: Örebro
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231