OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksgälden är statens finansförvaltning och en av de största aktörerna på Sveriges räntemarknad.RGK är statens internetbank, förvaltar och finansierar statsskulder och ger statliga garantier och lån.Vi söker medarbetare till vårt kundtjänstuppdrag för Riksgäldskontoret.I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du främst arbeta med att ta emot inkommande samtal, besvara kunders frågor samt hantera och registrera dina samtal i olika kundsystem, så viss datavana behövs. Du är strukturerad och kan planera ditt arbete där kvalitet för dig är en självklarhet.Vi söker dig som är mycket serviceminded, framåt och har rätt attityd.Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.Vi tror även att du har en bakgrund inom ekonomi, gymnasiekonom eller liknande.Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i callcentermiljö tidigare.Vi söker dig som: - är servicemedveten och professionell - är intresserad av privatekonomiska frågor - är noggrann och effektiv
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Mortensen
46702-452535
Tove Fröman