Kundservicemedarbetare till Sanoma Utbildning

Kundservicemedarbetare till Sanoma Utbildning

Arbetsbeskrivning

Sanoma - För dig som lär
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.

Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel? Har du ett intresse för skolans digitalisering och utveckling och trivs i en roll med mycket kundkontakt i skolans värld? Vill du vara med och bidra till att säkerställa bästa möjliga kundnöjdhet samt utveckla och förbättra etablerade processer och alltid sträva efter att nå en 'bäst i klassen' kundupplevelse? Sök då tjänsten som kundservicemedarbetare!

Om rollen

Som kundservicemedarbetare får du en bred och varierad tjänst med fokus både på kundrelationer och interna kontakter. Rollen är utåtriktad men innefattar också en stor del administration. I tjänsten ingår även att tillsammans med teamet utveckla gruppens arbetssätt och processer i syfte att optimera resurser, minska sårbarheten och säkerställa hög kundnöjdhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

* svara på kundfrågor och etablera goda kundrelationer genom olika kontaktkanaler
* skapa och hantera beställningar, returer och andra byten på uppdrag av kundens begäran
* administrera skolor, användare och licenser i alla våra digitala plattformar
* informera kunder om våra produkter och tjänster
* vägleda och utbilda kunder att förstå våra produkter och tjänster
* delta i produkt- och arbetsflödesutveckling



Du ingår i ett team som består av fem medarbetare, och rapporterar till kundservicechefen. Sanoma Utbildning sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda.



Vi söker

Vi söker dig som har ett stort engagemang och starkt driv. Du har minst ett par års erfarenhet från arbete inom kundservice eller kontorsbaserad försäljning, och är en duktig administratör som är bekväm med kundkontakt över mejl, chatt och telefon. Du trivs med att hantera varierande arbetsuppgifter, och för att lyckas med uppdraget är det viktigt att du är social och kommunikativ och är en serviceinriktad lagspelare samtidigt som du är självgående. Du har alltid kunden i fokus och brinner för att skapa goda relationer med olika typer av människor och har lätt för att snappa upp kundens behov som kan generera merförsäljning. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system och drivs av att utveckla och förbättra redan befintliga processer och rutiner. Du har lätt för att samarbeta, är strukturerad, organiserad och effektiv i ditt arbetssätt. För att lyckas med uppdraget är det en förutsättning att du har en hög IT-mognad, är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och har en gymnasieexamen.



Vad kan vi erbjuda dig?

Arbetstiden är 37,75 h per vecka. För tjänsten tillämpas fast lön, tjänstepension, försäkringspaket via kollektivavtal och högt friskvårdsbidrag. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14. SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84

Sista ansökningsdag är 7 augusti 2024. Urvalsarbetet kommer att påbörjas vecka 32. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sanoma Utbildning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2024
  • Ansök senast: 7 augusti 2024

Postadress

Rosenlundsgatan 54
STOCKHOLM, 10064

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024