OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Arbetsuppgifter:
Som kundservicemedarbetare bidrar Du till att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunders förfrågningar, i huvudsak på nationell nivå men även på internationell nivå. Du kommer att arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom den egna gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter.
Du kommer också att:
* Ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och problem
* Besvara förfrågningar via mail
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma tid för leverans
Vi söker dig som:
* Har erfarenhet av kundtjänstarbete via telefon
* Har god datavana
* Är serviceminded och kundfokuserad
* Kan behärska både svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du empatisk och en god kommunikatör, både i tal och skrift, samt har ett stort fokus på att leverera god service till kund. Vi ser gärna att du har en positiv inställning till lagarbete, är flexibel i ditt arbetssätt och vill bidra till gruppens och företagets bästa. Du är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt arbetstempo. Har du erfarenhet från transport-/logistikbranschen är det meriterande.
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort Malmö.
Omfattningen är heltid.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Jane Dietrichsen Bjarnfält, Customer Service Manager, via jane.bjarnfalt@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 22/9. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-