Kundservicemedarbetare till Servicecenter MTR Facility Management

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

På Facility Management levererar vi tjänster till resenärer, Trafikförvaltningen och MTRs bolag för att öka leveranssäkerheten och vara konkurrenskraftiga. Vår strategi innefattar ökad effektivitet, konsolidering och affärsutveckling med fokus på extern försäljning.

ARBETSUPPGIFTER
Som Kundservicemedarbetare är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Servicecenter. Du ansvarar för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hantera kontakten med Servicecenters kunder och samarbetspartners. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov.

Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Ta emot, registrera och sortera ärenden som rapporteras in till Servicecenter via telefon och e-mail från personal inom MTR.
• Övervakning av larm för stationer
• Ta emot och registrera sjukskrivningssamtal samt lösa vakanser
• Support för enkla IT ärenden
• Felavhjälpning av ärenden.
• Rapportera i ärendehanteringssystemet.
• Analysera och tolka rapporter
•Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.

Tjänsten är tillsvidare på heltid och arbetstiderna är 06:20-14:00. Vi befinner oss i Hagastaden.

Du är efterlängtad så vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

KVALIFIKATIONER
Arbetet på Servicecenter ställer höga krav på att kunna arbeta strukturerat i många parallella processer samtidigt som du ger utmärkt service. Vi söker därför dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med service i miljöer där det händer mycket. Du har god datorvana.

Du är en person som gillar att hjälpa andra och är serviceinriktad. Du har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet innebär att hantera många parallella processer och ibland under mycket hög belastning krävs det att du har god stresstålighet. Arbetet ställer höga krav på kommunikativ förmåga, vi ser därför att du har en mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vidare har du
• gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• gärna erfarenhet av arbete inom kundservice och telefonsupport
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
• goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat

ÖVRIGT
Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering@mtr.se Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024