Arbetsbeskrivning
Tjänsten Kundservice medarbetare
Nu har du möjlighet att få vara med och bidra till en fantastisk kundupplevelse genom att söka rollen till SH Pensions kundservice. I denna seniora kundserviceroll bidrar och verkar du i en senior roll där du har och får mycket kompetensutveckling. Är du genuint intresserad av pensionsfrågor ska du läsa vidare och söka denna tjänst.
SH Pensions uppdrag är att ge våra kunder serviceupplevelser som överträffar deras förväntningar i alla kundkontakter och kanaler. Vår målsättning är att alla kundmöten ska präglas av en personlig känsla med en snabb, enkel och kvalitetsmässig service som skapar trygghet och tillit hos våra kunder.
Vi erbjuder en helhetslösning för företagare och deras anställda i form av tjänstepension, traditionell- och fondförsäkring, trygghetsförsäkringar som sjukvårdsförsäkring, samt gruppliv och livförsäkring.
Kundservicerollen
Vi har viljan att överträffa kundernas förväntningar i alla kundkontakter och kanaler. Som medarbetare på SH Pensions kundservice är det precis detta du bidrar med! Du är ansiktet utåt och ger framför allt våra befintliga kunder den bästa servicen och hjälpen, samt handlägger kundernas ärenden.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
Ge service och arbeta med kundärenden, främst via telefon men även via mejl
Kundlojaliserande aktiviteter, ofta genom utgående telefonsamtal
Daglig försäkrings- och fondadministration så som inflyttar, utflyttar, pensionsutbetalning och ändringar för alla produkter
Du har ett mycket nära samarbete med våra Pensionsrådgivare, Produktspecialist men också med många andra internt på en daglig basis.
Vi arbetar ständigt med utveckling av oss själva och vårt arbetssätt. Vår interna kultur präglas av detta genom självledarskap, samarbete och engagemang.
Du är prestigelös och omtänksam, både mot kunder och kollegor. Du är trygg och van att prioritera och planera ditt arbete. Du är en verklig teamspelare!
Ansvar Säkerställa att god, personlig, kundservice och support besvaras med hög tillgänglighet
Kvalitet i ärendehantering – i enlighet med våra processer, instruktioner och rutiner
Vidareutveckling av arbete och systemstödet genom att vara del i löpande effektivisering och digitalisering av ärendehantering
Uppdatering av rutiner och processer i samband med förändringar som påverkar handläggningen
Upprätthålla den interna kulturen Personlig, enkel och nyfiken samt självledarskap
Vara med och utveckla vår kundservice till högre höjder!
Kompetens och erfarenheter Goda kunskaper om tjänstepensioner, särskilt traditionell förvaltning
Flera års erfarenhet av service och support i försäkringsbranschen
Trygg och erfaren i utgående lojaliserande kundkontakter
Mycket god administrativ förmåga
IFU diplom eller motsvarande alternativt yrkeserfarenhet
Meriterande är erfarenhet av handläggning i försäkringssystemet Lumera
Vi erbjuder
En arbetsplats där du kan utvecklas och vara en viktig del av vårt utvecklingsarbete. Vi är en mindre organisation där alla medarbetare räknas, märks och bidrar. Vi utgår från våra fina lokaler på Söder där vi alla möts och arbetar tillsammans. Naturligtvis har vi fina förmåner med pension, vårdförsäkring, lunchsubvention, högt friskvårdsbidrag med mera. Framför allt en härlig, utvecklande och utmanande miljö där vi samarbetar och ständigt lär oss nytt!
Om SH Pension
Vi är den kundägda tjänstepensionsföreningen som hjälper företag, dess ägare och anställda med tjänstepension och trygghetsförsäkringar. Sedan 1946 har vi tagit hand om företagares ekonomiska trygghet under och efter arbetslivet.
Vårt mål är att ha en enkel, nyfiken och personlig dialog både med våra kunder och mellan kollegor.
Vår storlek och vårt agila arbetssätt gör att vi är snabbfotade. Vi är under stark tillväxt och utveckling. Vi satsar stort och har mycket höga ambitioner!
2021 tog SH Pension steget ut på en konkurrensutsatt marknad efter att ha varit tillgängliga endast för medlemmar hos Svensk Handel. Vi är extra stolta över vår traditionella försäkring och ett utvalt spar- och riskerbjudande. Våra kunder får personlig hjälp och rådgivning som passar företagare, dess ägare och anställda. Vi har också som mål att vara utvalda förmedlares självklara samarbetspartner. Då når vårt erbjudande kunderna via förmedlaren.
Se gärna denna film om oss
Denna rekrytering sköts i samarbete med Cronwik Consulting som är ett bolag som funnits sedan 2024 och är specialiserade på bemanning inom kundserviceroller. Läs mer om Cronwik på www.cronwik.se
Sökord:Lumera tjänstepension kundservice
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Karlsson
Gustaf Cronquist
0771-19 19 19
Caroline Wessberg
0771-191919