Kundservicemedarbetare till Skånetrafiken kundservice i Helsingborg

Kundservicemedarbetare till Skånetrafiken kundservice i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Välkommen till oss på Skånetrafiken!

Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Tillsammans bidrar vi till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Vi möjliggör en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad och en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi möjliggör en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon.

Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två kundservicemedarbetare till vår kundservice i Helsingborg. Vi erbjuder ett omväxlande jobb med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Vi möter våra kunder över disk, via telefon, chatt och ute på event. Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör ut mot våra kunder.

Idag är vi åtta anställda på enheten, men i samband med en organisationsförändring och ett utökat uppdrag ser vi nu fram emot att välkomna nya kollegor till vår enhet. Vi är en trygg arbetsgrupp med ett bra samarbete. När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion av kunniga kollegor.

Våra öppettider är vardagar klockan 06:00-22:00 och helger klockan 08:00-20:00. Arbetstiderna är förlagda mellan 05:50-22:05. Arbetstidsmåttet är 38,25 timmar per vecka och inkluderar helgarbete. Vår kundservice har öppet alla årets dagar.

KVALIFIKATIONER
Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass varje dag. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om varje enskild kund.

För att vara framgångsrik i rollen har du god samarbetsförmåga, men du känner dig också trygg med att arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang, då tjänsten innebär arbete på olika typer av event samt arbete på alla våra kundcenter i Skåne vid behov.

När det gäller de formella kraven har du som söker godkänd gymnasieutbildning. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i engelska och svenska språket i såväl tal som skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande, särskilt meriterande är kunskaper i danska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon form av servicebransch alternativt att du tidigare har arbetat med kundbemötande eller att prata inför grupp.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Intervjuer planeras att hållas 3-5 januari.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024