OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du en serviceinriktad och social person med ett stort intresse för kollektivtrafik? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Tillsammans bidrar vi till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Vi möjliggör en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad och en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi möjliggör en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon.
Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag: https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4
Varmt välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som har ett drivande engagemang för service och kundbemötande till vårt härliga team som kundservicemedarbetare.
Som kundservicemedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. På vårt kundcenter möter vi våra kunder över disk, via telefon och chatt samt ute på event. I rollen är du vår främsta representant ut mot våra kunder.
Tjänsten avser en timanställning och kan innebära arbetspass på våra andra kundcenter i Helsingborg, Kristianstad, Malmö och Lund.
KVALIFIKATIONER
Nu söker vi dig som har godkänd gymnasieutbildning med arbetslivserfarenhet inom servicebranschen. Därtill är datorvana ett krav för tjänsten då vi arbetar i många olika system och program. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Om du har kunskap i andra språk och/eller utbildning inom service är det meriterande för tjänsten. Det är även önskvärt om du har erfarenhet av att arbeta inom kundservice och har viss vana av att hålla i presentationer.
För att trivas hos oss är du en kommunikativ person som brinner för kundmötet och att ge service i världsklass. Du har en god förmåga att samarbeta med dina medarbetare och trivs samtidigt med självständiga arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ och har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Vidare har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass varje dag. Då tjänsten innebär både arbete på vårt kundcenter och ute på olika typer av event ser vi också att uppskattar variation och tycker det är roligt att representera Skånetrafiken i olika sammanhang. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00