OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Vi erbjuder ett omväxlande jobb med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap. Som kundservicemedarbetare hos oss på Skånetrafiken är du placerad i våra lokaler på stationen i Kristianstad där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På Skånetrafikens Kundservice i Kristianstad möter vi våra kunder över disk och i telefon samt i våra digitala kanaler.
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Tillsammans bidrar vi till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet.
Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag.
https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu fyra kundservicemedarbetare för tillsvidareanställning med placering på vårt kundcenter i Kristianstad.
Som kundservicemedarbetare på Skånetrafiken verkar du som representant ut mot våra kunder och ger service i världsklass varje dag. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bemöta Skånetrafikens kunder över disk, via telefon, chatt och Facebook. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens app och hemsida. Att informera och hjälpa våra kunder med frågor kring Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor är en del av arbetsuppgifterna.
Våra öppettider är vardagar kl. 06:00-22:00 och helger kl. 08:00-20:00. Arbetstiderna är förlagda mellan 05.50 och 22.05, arbetstidsmåttet är 38,25h per vecka och inkluderar helgarbete. Vår kundservice har öppet under alla årets dagar.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Därtill har du goda kunskaper i engelska och om du utöver detta har ytterligare språkkunskaper så som danska är det meriterande. För att lyckas i rollen krävs det även att du har erfarenhet av kundservicearbete.
Du som söker brinner för att ge god service, har ett stort intresse för kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder över flera olika kanaler behöver du en ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kundservicemedarbetare. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Då vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00