Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Malmö

Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice, med stor sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap? Som kundservicemedarbetare hos Skånetrafiken jobbar du med 20 andra kollegor i öppna, moderna lokaler där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På Skånetrafikens Kundservice i Malmö hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad via telefon, chatt och Facebook. Vi sitter på i fräscha lokaler i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag.
https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu 4 kundservicemedarbetare för vikariat med placering vid vår kundservice i Malmö.

Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant ut mot våra kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bemöta Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och Facebook. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens app och hemsida. Att informera och hjälpa våra kunder med frågor kring Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor är även en del av arbetsuppgifterna.

Våra öppettider är vardagar kl. 6:00-22:00 och helger kl. 8:00-20:00, alla årets dagar. Vikariaten pågår fram till den 31 januari 2023 och arbetstiderna är förlagda någon gång mellan 05.50 och 22.05. Arbetstidsmåttet är 38.25h/vecka i genomsnitt och inkluderar regelbundet helgarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund! Vi välkomnar dig som har gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i engelska och om du utöver detta har ytterligare språkkunskaper så som danska är det meriterande.

För att lyckas i rollen krävs även att du har någon form av erfarenhet av kundservicearbete. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och sociala medier så som Facebook behöver du vara en skicklig kommunikatör samt ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. Du behöver även ha en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024