Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Malmö

Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Skånetrafiken medverkar till en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad samt en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi skapar en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon.

Se gärna vår film och upplev hur människor, platser och känslor binds samman varje dag: https://youtu.be/r5Z2c6H7bS4


ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av en vilja att ge god service och har förmåga att vända en missnöjd kund till en nöjd kund? Har du ett stort intresse för kollektivtrafik? Då tror vi att du har goda förutsättningar att trivas hos oss.

Som kundservicemedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. På kundservice Dockan möter vi våra kunder via telefon och chatt samt sociala medier. I rollen är du vår främsta representant gentemot våra kunder.

Tjänsten avser timanställning och baseras utifrån verksamhetens behov.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare har du arbetslivserfarenhet inom servicebranschen. Datorvana är ett krav då vi arbetar i många olika system och program. Har du kunskap i andra språk och/eller utbildning inom service är det meriterande för tjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice och har viss vana att hålla i presentationer.

Våra medarbetare har en genuin vilja och driftkraft att arbeta med kundservice och ge våra kunder service i världsklass varje dag. Vi värdesätter att du har god samarbetsförmåga, samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Då tjänsten innebär arbete på både vårt kundcenter och ute på olika typer av event ser vi också att du uppskattar variation samt tycker det är roligt att representera Skånetrafiken i olika sammanhang.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att träffa dig!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 7 februari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024