OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Söker du efter en ny utmaning och har stort intresse för service och kundbemötande? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap.
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara resevalet för alla skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. Som kundservicemedarbetare är du placerad i Malmö, där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer.
Se gärna vår film och upplev hur människor och platser binds samman varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg
ARBETSUPPGIFTER
Vi har nu möjligheten att välkomna nio kundservicemedarbetare till vår kundservice i Malmö. Anställningarna omfattas av en tillsvidaretjänst, fyra vikariat på 3-6 månader med möjlighet till förlängning, samt fyra timanställningar.
Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör gentemot våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa, informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Vi möter våra kunder via telefon, chatt och fysiska kundmöten på våra kundcenter. Ibland sker mötena ute på event. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens applikation och hemsida. Du kommer få en 4-6 veckors lång introduktionsutbildning tillsammans med en handledare som stöttar dig under din utbildning.
Vår kundservice har öppet årets alla dagar. Din arbetsplats kommer vara på Skånetrafikens kontor på Östergatan 20 eller på vårat Kundcenter på Malmö C. Våra öppettider i telefon och chatt är vardagar klockan 06:00-21:00 samt helger klockan 08:00-20:00. Våra öppettider på Kundcenter Malmö är vardagar 07:00-20:00 samt helger 10:00-18:00. Arbetstiderna är förlagda olika pass mellan 05:50-21:10.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en fullständig gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill är det meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis danska. Tidigare erfarenhet av arbete med telefonsupport ses som meriterande. Vi ser helst att dina tidigare erfarenheter finns inom servicebranschen, gärna inom kundservice, kundbemötande eller liknande. Har du erfarenhet av arbete inom Skånetrafiken ses även det som meriterande. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder över flera olika kanaler behöver du även en ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kundservicemedarbetare.
Vi söker dig som har ett stort intresse för kollektivtrafik och förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om att varje enskild kund får bästa möjliga service. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, flexibelt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang. Du ska kunna både leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att träffa dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00