OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli del av en arbetsgrupp med stor sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap? Som kundservicemedarbetare hos Skånetrafiken på enhet support jobbar du med 11 andra kollegor i öppna, moderna lokaler där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kundservicemedarbetare med placering på Skånetrafikens Supportenhet i Malmö.
På enhet support är din huvudsakliga arbetsuppgift att bemöta Skånetrafikens kunder via vårt interna ärendehanteringssystem Sekund. Som medarbetare på enhet support är du en nyckelperson och kompetensstöd för vår kundserviceverksamhet där du sitter på expertkunskap och har möjlighet att handlägga och utreda de mest komplexa kundfrågorna. Rollen innefattar också ett ansvar att stötta dina kollegor inom kundservice som är i direktkontakt med kund vid områden som berör Skånetrafikens app, biljetter och betalningar, synpunktsfrågor, villkorsfrågor och förseningsersättning. Du har även ett ansvar att analysera, strukturera och redovisa kunders synpunkter och förmedla det vidare inom organisationen för att driva förbättringsarbete.
Arbetstider är dagtid, måndag till fredag med flextidsanställning där heltidsmåttet är 40 timmar i veckan. Vi sitter i fräscha lokaler i Regionhuset på Dockplats 26 i Västra Hamnen.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i engelska och om du utöver detta har ytterligare språkkunskaper så som danska är det meriterande. För att lyckas i rollen krävs även att du har stor erfarenhet av kundservicearbete och det är meriterande om du har arbetat i en backoffice funktion sen tidigare.
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder via i skrift varje dag behöver du vara en skicklig kommunikatör samt ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00