OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att leverera högkvalitativ service vid varje kundmöte och kanske har du ett intresse för produkter som gör skillnad i vardagen? Ta då chansen att söka tjänsten som Kundservicemedarbetare till Sonova och bli en del av ett internationellt och framgångsrikt bolag redan idag!
Om Sonova
Sonova är den ledande leverantören av innovativa hörsellösningar som bland annat hörapparater och hörselimplantat. Med ett globalt huvudkontor placerat i Stäfa, Schweiz, äger koncernen i dagsläget flertalet varumärken inom branschen och de finns i fler än 90 länder med över 16 000 engagerade medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Som en del av teamet på kundservice arbetar du tillsammans med dina kollegor för att hantera inkommande orderärenden på den svenska marknaden. Detta innebär både intern kontakt med företagets andra funktionerna för att säkerställa hög service ur ett helhetsperspektiv, men också regelbunden kontakt både med återförsäljare, hörcentraler och slutanvändare av våra produkter.
Kundserviceteamet består idag av tio medarbetare. Tillsammans arbetar teamet med att på ett serviceinriktat och lyhört tillvägagångssätt, underlätta vardagen för – och säkerställa att, samarbetspartners och slutanvändare känner sig trygga i sitt val av Sonova.
Dina arbetsuppgifter Ta emot och registrera inkommande order via telefon och mail i SAP från både kund och slutanvändare
Administrativa sysslor gällande orderhantering
Vara behjälplig i frågor kring produkter, avtal, priser samt vår webbutik
Kontakta kunder kring leveranser
Praktiska arbetsuppgifter som tillexempel posthantering och hantering av inskickade hörapparater från slutanvändare
Vi söker dig som: Kan leverera en hög servicenivå
Är flytande i både svenska och engelska samt uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift
Har erfarenhet av kundsupport via kundtjänst eller annat serviceyrke
Har erfarenhet av att arbeta i digitala affärssystem och har god dator- och systemvana
Är strukturerad, ordningsam och noggrann
Gillar problemlösning
Trivs att arbeta med dator som ditt främsta arbetsverktyg
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att lära samt att jobba tillsammans med dina kollegor. Det är meriterande om du har arbetat i SAP och Salesforce.
Praktisk information
Tjänsten är ett vikariat, troligen t.o.m. juni 2023, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir anställd hos oss på Barona. Arbetet utgår från Sonovas kontor beläget centralt i Solna Business Park med mycket goda kommunala förbindelser. Vid eventuella behov kan arbete hemifrån vara aktuellt vid enstaka tillfällen. Sonova applicerar flextid i början och slutet av varje arbetsdag, kravet är att du tillsammans med dina kollegor ser till att det finns täckning mot kunder under hela arbetsdagen.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta karolin.andersson@barona.se.
På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail, så ansök till tjänsten via vår hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på http://barona.se/om-oss/